• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe

F

F.d. 53340

Guest
Sv: Jappe

I går var det en sorgsen dag. Jag hann och säga hej och välkommen till Santa Pola han undrade om vi bodde på berget han tyckte inte om backen. Förra vintern vi skojade altid det var halvvägs till himmelen men i går gick alldeles för långt upp, vi saknar dig.
Janne och Kattis
 

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: Jappe

Kommer verkligen att sakna Jappe och hans inlägg. Det vore fint om Husbilsklubben kunde hedra Jappe med en blomma eller liknande till begravningen. En annan idé vore att, om möjligt köpa in exemplar av hans Lilla röda, som kan säljas vidare till medlemmar som ännu inte upptäckt Moseldalen.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Jappe

Träffade tyvärr inte Jappe i verkliga livet utan enbart som medlem på den hemsida, "Europaturer", som jag drev under några år och fyllde med ett hundratal europeiska resereportage och en veckoblogg. Då och då kom det en alltid lika innehållsrik och finurligt formulerad kommentar till mina bloggtexter - inte sällan då jag liksom han ibland gjorde svävat ut i en blandning av sociala-, historiska- och filosofiska funderingar. En i sanning både säregen, kunnig och underfundig människa som på många sätt berikat våra liv.
Må han vila i frid.
Staffan
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Sv: Jappe

Det här med Jappes död känns både sorgligt och märkligt. Han var en av de första som reagerade när jag var ny medlem för ett år sedan, jag köpte Mosel boken och följde honom efter det. Men jag känner honom inte alls. Det skulle nog vara bra för oss som mött honom i forumet om någon som kände honom väl ville skriva en dödsruna, där man fick en helhetsbild av denna sociala och trevliga man. Humorn och samhällsängemanget fanns där liksom tron på livsstilsfrågor som LCHf och annat. Det vore bra för alla som känner honom lika ytligt som jag att någon som känner honom väl tar till orda. Det är en konstig känsla att sörja någon man inte egentligen alls vet vem det är. Så fungerar forum som detta. På gott och på ont. Annar
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Sv: Jappe

Kommer verkligen att sakna Jappe och hans inlägg. Det vore fint om Husbilsklubben kunde hedra Jappe med en blomma eller liknande till begravningen. En annan idé vore att, om möjligt köpa in exemplar av hans Lilla röda, som kan säljas vidare till medlemmar som ännu inte upptäckt Moseldalen.

Jag har hjälpt Jappe med att skicka ut hans böcker när han var på resande fot, så jag har 50-60 ex kvar. Om det är någon som har beställt boken men inte fått den så hör av er till mig så fixar jag det.
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Sv: Jappe

Är det någon av er som vet när Jappe lämnade Sverige och när han kom till Spanien?
Jag tycker att allt gick så "fort"!
Jag saknar honom trots att jag aldrig har träffat honom.

Han åkte från Sverige lördag 9/12 och kom fram fredag 15/12
Jag fick ett mms kl 18:30 på fredag "Santa Pola till slut"
Sista gången jag talade med honom var på lördag kväll 16/12.
 
Toppen