• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inte konstigt att vi blir bortkörda

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Finns det risk att man blir fotograferad o uthängd på forummet om man råkar reta någon?!?!?
Tror inte mina ögon att klubbmedlemmar skulle göra så mot andra. Vad blir det nästa gång? Om jag kör lite för fort, riskerar jag även då att reta någon???
Nä, skärpning...
Funderar på att plocka väck mina dekaler idag...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Finns det risk att man blir fotograferad o uthängd på forummet om man råkar reta någon?!?!?
Tror inte mina ögon att klubbmedlemmar skulle göra så mot andra. Vad blir det nästa gång? Om jag kör lite för fort, riskerar jag även då att reta någon???
Nä, skärpning... Funderar på att plocka väck mina dekaler idag...

Håller med!
Det börjar bli en otäck stämning i denna tråden med angiveri mm.
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Hur orkar ni ? Har ni inget liv ? Är Husbilsklubben en klubb för folk som vill kontrolera andra mäniskor ? Vi stot ett par timmar på en ställplat i Borgholm när vi efter två timmar åkte mot färjan så kommer det en man från en hus bil med husbilsklubbens logga och tittar noga under hus bilen när vi passerat kontrolanten så ser jag i backspegel hur han böjer sig ner o kontrolerar något under vår bil ! Hur orkar man kan han inte ta ett glas vin med frugan o koppla av lite......
 

Peter & Annika

FD HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
6297
Medlemskap
2021
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Hej,

Lite synd vore det att börja med ett angiverisystem. Gissar att det flesta som gör fel tyvärr inte vet bättre.

Men har vi ingen uppförandekodex? Alltså några enkla regler som säger hur vi skall uppföra oss? Skall skrivas under då man får sin logga.

- Städning
- Tömning
- Påfyllning
- Hälsa / Tacka
- mm

/Erik

Kanonförslag som borde genomföras.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Det är väldiga påhopp på HBK det är väl ändå vanligt folk som kör, det är väl inte HBK, som man tyder era inlägg är vi grisar alla som är med i HBK,vi är bara en liten del av husbils ägare som är medlemmar i HBK, hur vore det att söka bland andra bilar,jag förstår inte varför vi ska behöva bära hund huvudet varje gång.Det finns säkert grisar bland vanliga svensson också men det är inte lika roligt att gnälla på.
Så var vänliga mot varandra istället.

En glad och lycklig HBKare.
Berra
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

När man läser den här tråden blir man mörkrädd......klar sekt varning på en del av inläggen, snart skall vi vara blonda och blåögda också.

och JA, jag tycker heller inte om, att vissa grisar ned / gör fel / inte vet bättre / inte bryr sig.....men jag har lärt mig att den enda man med säkerhet kan ändra på här i livet är sig själv.

Att tillrättavisa vuxna människor är Polisen, myndigheter och ägare av anläggningar vi nyttjar mycket bättre på.

Nästa gång du blir riktigt irriterad över någon annan, ta en funderare på om det är värt att bränna kalorier på, kanske ett leende istället, jag blir alltid glad när jag ser någon le :D och sur när jag ser någon annan :(
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Detta ämne är på tapeten i alla verksamheter vissa har ordning och följer regler synliga som osynliga där sunt förnufft gäller. Men en liten klick märker ut sig med betende som är mindre bra.

Att leka poliser är nog inte klubben mål och bör så ej vara. Men att själv säga ifrån när någon kör full eller ställer sig för nära då tummar vi på säkerheten då säger jag ifrån. Ett skräck exempel är i min hemma stad Västervik och dess ställplats likaså campingen där finns inte ordet avstånd ens. En större olycka med bränder är snarare ett faktum, en tickande bomb. Inget som jag är stollt över. (jag har på talat problemen för ansvariga)

Säkerheten är mitt motto att sedan folk inte har kunskap eller vilja att tömma tankar mm.på angivna platser, är inte bra och det förstör för oss andra som sköter oss. Jag har full förståelse för mångas frustration när "deras " dröm ställplats kanske kommer försvinna då den missköts. Men angiveri till klubben är inte rätta lösningen, ta det till markägaren, ansvarig, polis eller om du känner dig beröd säg ifrån själv

Att vi är en större skara som sköter sig och hjälper varrandra borde vi lyfta fram lite oftare för vi är många många flera än rötäggen tänk på det:)
 
F

F.d. 25273

Guest
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Jag har sett samma i Altura de var exakt samma där jag fattar inte hur folk beter sig inte alls konstigt att dom kör bort dom .Husbilar för stora pengar och inte har råd att betala camping då kan dom stanna hemma:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Jag har sett samma i Altura de var exakt samma där jag fattar inte hur folk beter sig inte alls konstigt att dom kör bort dom .Husbilar för stora pengar och inte har råd att betala camping då kan dom stanna hemma:

Varför camping när det finns utmärkta ställplatser?
Det är nog inte enbart en kostnadsfråga som gör att de flesta föredrar ställplats framför camping.

a20130524_62.JPG

Stellplatz Erding
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Varför camping när det finns utmärkta ställplatser?
Det är nog inte enbart en kostnadsfråga som gör att de flesta föredrar ställplats framför camping.

Är det verkligen så att de flesta föredrar ställplats före camping? Både av diskussionerna som förs här, om önskade bekvämligheter, och egna iakttagelser, undrar jag om det stämmer? Om ställplatserna hade campingstandard med toa, dusch och el bl.a. så kunde det nog stämma, men annars undrar jag? :wideeyed:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Är det verkligen så att de flesta föredrar ställplats före camping? Både av diskussionerna som förs här, om önskade bekvämligheter, och egna iakttagelser, undrar jag om det stämmer? Om ställplatserna hade campingstandard med toa, dusch och el bl.a. så kunde det nog stämma, men annars undrar jag? :wideeyed:

Ett exempel som bekräftar dina funderingar är Ullared. Troligen står 80-90% av husbilarna på campingen! trots att priset är mer än dubbelt så dyrt som den utmärkta ställplatsen.

Vi står t.ex. På deras camping när vi är där.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Om ställplatserna hade campingstandard med toa, dusch och el bl.a. så kunde det nog stämma, men annars undrar jag? :wideeyed:

Många ställplatser har god standard, i synnerhet på kontinenten. En annan fördel som är avgörande är att den oftast är centrumnära.

I Lysekil hittar man få husbilar på campingar trots campingägare Löfgrens motioner i kommunalfullmäktige.

PS! Med ställplatsappen Mobil Life + kan man ställa in urvalet för att tillgodose egna krav på ställplatsen.

image.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 51386

Guest
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Trist läsning när man ser att folk skriver "har du inget liv" osv. Ta ett glas vin med frun och glöm istället......Jag ska komma ihåg det när du släpper ut din hund som lägger sig i någon annans gråvatten, eller varför inte barnbarnet som ligger utanför husbilen och gottar sig i diverse kemikalier eller vad det nu är som den föregående parkeraren släppt ut där du tycket det var perfekt att stå. Tror inte att någon tycker det är ok!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Citat:
Ursprungligen postat av Montreal
Om ställplatserna hade campingstandard med toa, dusch och el bl.a. så kunde det nog stämma, men annars undrar jag? :wideeyed:

Många ställplatser har god standard, i synnerhet på kontinenten. En annan fördel som är avgörande är att den oftast är centrumnära.

I Lysekil hittar man få husbilar på campingar trots campingägare Löfgrens motioner i kommunalfullmäktige.

PS! Med ställplatsappen Mobil Life + kan man ställa in urvalet för att tillgodose egna krav på ställplatsen

Jag kan nog tänka mej att det låga priset på ställplatserna i Lysekil har en viss inverkan? För det är ju knappast några speciellt märkligt trevliga platser?
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Varför behöver man toa, dusch o el? Jag trodde dom flesta husbilar hade just toa, dusch o solcell :rolleyes:
Camping kan vara bra om man ligger stilla länge men stellplatser är perfekt när man är på resa och märk väl då kan man inte få för många av dom.
Sanddammaren på camping för tillfället
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

Jag kan nog tänka mej att det låga priset på ställplatserna i Lysekil har en viss inverkan? För det är ju knappast några speciellt märkligt trevliga platser?

Jag tycker inte att priset är så lågt i Lysekil om man jämför med priset på ställplatser på kontinenten. Men platsen i södra hamnen är trevlig, endast några meter från både vattnet och krogen.
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

HEJ!

Ta HBK numret och lägg ut det här!
Vi åker till Torre Del Mar i december
och kommer att stå där en månad
innan vi drar vidare till Agadir!

Då ska vi andra svenskar få skit för att
någon byfåne bär sig åt på detta viset!

MVH
NilsOve!:mcride:
Sorgligt att det finns såå många som inget fattar!
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda

En litet tråkig tråd att läsa. Här tycker jag mig se en avigsida på vår fina klubb.
Valet om man vill stå på camping eller ställplats tycker jag är personligt.
Att ha skampåle i klubben och där hänga ut medlemmar som gjort något man inte gillar tycker jag inte främjar vår fina klubb. Vi har ett internetforum gemensamt där vi sprider trevliga berättelser och goda råd. Inte en skampåle där vi hänger ut de som vi inte gillar.
Vi har också olika åsikter om hur vi förfar med gråvatten, avstånd på ställplatser, bruk av elverk, husdjur och mycket annat. Detta tycker jag att vi måste tåla och inte göra till en klubbfråga. Driva de saker som gagnar vårt husbilsbruk kan vi göra men att driva åsiktsförtryck och bedriva privatpolisverksamhet i klubbens forum tycker jag är en tråkig företelse. Tyvärr ser man prov på detta i trådar då och då varför jag valt att inte ha dekaler och nummer på min bil. Skulle jag vid inloggning på forumet mötas av ett krav på underskrift på tyckande i div ämnen så blir det min sista inloggning.
 
Toppen