• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Innerskärmar Fiat.

F

F.d. 17078

Guest
Har köpt Fiat orginal innerskärmar passade mycket bra, endast 4 skruv för montering. 875 kr paret, nederdelen är som ett stänkskydd. Är det ingen annan som monterat dessa, eller kör ni alla med dyrare varianter? Bilen går tystare, och blir föhoppningsvis mindre utsatt för korrision.
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

BLD tar 3.215kr, Lokari 1.350kr och Fiat tar 875 kr. Kan det verkligen vara så stor skillnad mellan den dyraste och den billigaste??

BLD:s pris kan inte vara rimligt jämfört med Fiat:s, 2340 kr i skillnad, utan det troliga är att detta är ett tecken på vad man kan ta ut av marknaden. Ska vi verkligen låta oss luras på detta sätt ???????

Tycker ni inte att mängder av saker till våra husbilar är för dyra ??????
 
F

F.d. 17078

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Märkligt att inte fler monterat dessa, när de nu är resnoterade hos Fiat! Det är nu några dagars leveranstid på dem.
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Är det likadana innerskärmar med så stor prisskillnad?
:swoon:

//Roger
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Prisskillnaden är 2340 kr. Du skulle få 2,67 satser Fiat innerskärmar för en sats BLD innerskärmar. BLD:s innerskärmar kan inte vara så mycket bättre eller Fiat:s innerskärmar kan inte vara så mycket sämre.

En skillnad kan vara den ljudisolerande mattan på baksidan av innerskärmen men är det värt mellanskillnaden 2340 kr ? Lämpligt isoleringsmaterial finns på Biltema för en spottstyver.

Nej det är nog helt enkelt så att det ena priset är realistiskt och det andra ocker !
 

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Jag monterade innerskärmar Fiat original till detta pris direkt när vi fick hem bilen före jul, hel nöjd. I helgen 2008-06-02 åkte vi till Söderhamn för en första premiärtur och upptäckte att klimat AC inte fungerade. Efter då lite undersökningar upptäckte vi att Fiat glömt att montera drivremmen för AC Pumpen ? Igen annan som råkat ut för samma sak. Tur att vi upptäckte det nu, annars har vi fått åka nu under semestern som vi har planerat till Danmark utan AC.

Greger & Astrid
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Jag har monterat Lokaris innerskärmar. Fiats fanns inte på banan när jag beställde. Men så är livet... precis som med platt-tv. Vill man ha en så är man lurad. Priset veckan efter man köpte har sjunkit.

Ingen katastrof dock. Frakten tillkom och dom passade bra och är redan monterade :)
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Hej.
Köpte skärmar idag och skulle se hur mont. var här på hemsidan men hittar ej den .Har någon sett var den är?Pris 875:- Lokari hos Fiat.Skall isolera med en matta som är för utebruk och släper igenom vatten.
mvh Mats
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Greger &Astrid
Man undrar hur det var med leveranskontrollen på er bil. Gäller både från Fiat och er handlare. Skönt att det var så enkelt fel.

Hmmmm, tänk om det saknats olja i motorn. Men det kanske dom kollade.
 
F

F.d. 25043

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Hej Håkan.
Fattas olja ,hade för mycket i min växellåda volym 2,7 L men när jag tappade av så var det 5,5 L.Frågade Fiat om det skulle vara en viss övervolyn för 5 växeln men dom trode ej mig när jag sade vad jag fick ut.Helt otroligt att den hade gått 6000 mil med den volymen.
mvh Mats
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Helt otroligt:confused:

Tur att du gjorde ditt byte och uppdagade det.
 

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Satte in sådana på vår plåtis och klistrade dit självhäftande dämpmattor typ blygummi från Biltema som klippts i bitar på de fria ytorna. Blev mycket tystare väg och motorljud!

Conny J
 

ORVAR

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Med en dåres envishet: Finns det inte risk för rost under dessa innerskärmar??

Har ställt frågan utan att få ett svar under längre tid! Tacksam för ett svar innan jag monterar dessa skärmar.
ORVAR
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Innerskärmar Fiat.

Med en dåres envishet: Finns det inte risk för rost under dessa innerskärmar??

Har ställt frågan utan att få ett svar under längre tid! Tacksam för ett svar innan jag monterar dessa skärmar.
ORVAR

Att innerskärmar skulle öka rostbenägenheten är enl. min erfarenhet omöjligt. Tvärt om, innerskärmar skyddar mot vattensprut, stensprut & buller. Rummet mellan innerskärm & hjulhus är också bra ventilerat vilket borgar för en torr miljö utan rostangrepp. Det som övertygat mej om att innerskärmar är ett bra val är att efter att jag köpt min första Volvo med innerskärmar monterade 1982 så har har jag inte haft en bil med rostiga skärmar eller hjulhus.

Bennie
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Innerskärmar Fiat.

Vi lämnade vår bil till komplett rostskyddsbehandling, därefter monterades innerskärmar fram.
Ytterkanten tätades med tjock Tectyl för att minska nötning och risk för salt och skit i skarven.
Utrymmet innanför är väl ventilerat och har varit torrt och fint när jag kollat.
 

ORVAR

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2024
Sv: Innerskärmar Fiat.

Vi lämnade vår bil till komplett rostskyddsbehandling, därefter monterades innerskärmar fram.
Ytterkanten tätades med tjock Tectyl för att minska nötning och risk för salt och skit i skarven.
Utrymmet innanför är väl ventilerat och har varit torrt och fint när jag kollat.

Detta kanske bekräftar mina farhågor! Rostskyddsbehandling och tätning av skarvkant verkar vara erforderligt.
Skulle göra detta innan jag i varje fall monterar några skärmar.
ORVAR
 
Toppen