• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrott

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Vi har bilen vinterparkerad på en bondgård maskinhall 11 st husbilar/husvagnar inbrott i samtliga tråkigt när man inte får ha grejorna ifred
Mvh
Mats
 
F

F.d. 55554

Guest
Inte kul när det sker, därför tömmer vi husbilen på allt av värde, mat och kläder.
Brukar ju bli skador någonstans på husbilen, kanske bäst att inte låsa den?

Jojje
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
565
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Vi har bilen vinterparkerad på en bondgård maskinhall 11 st husbilar/husvagnar inbrott i samtliga tråkigt när man inte får ha grejorna ifred
Mvh
Mats

Jag har monterat två st. dashcam. kameror. som startar om bilen rör sig/gungar till.
Den ena sitter normalt riktad framåt och filmar allt, som händer i trafiken.
Nu är den vänd in mot innredningen så man kan se vem, som är i bilen.
Den andra kameran är också inne i bilen och kan placeras där jag vill.
Detta förhindrar inte inbrott men kanske kan avslöja tjuven.
Dessa kameror köptes i "paket" för ca. 2500:- (Blackvue)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Problem med kameror WillerWalle är att dom flesta saknar tillräcklig skärpa för att gälla i domstolar, annars får man satsa på betydligt dyrare sådana. Det vet jag av erfarenhet från fastighetsförvaltning. Förövarna bryr sig varken om kameror, syrener eller andra varningar då dom oftast är antingen smarta eller påverkade...

Håller 100% med Jojje, töm bilen själv och om du har den inomhus, lås den inte så slipper du åverkan i bästa fall. Vi låser vår bil på en stor HB/HV parkering men har fullt synligt genom alla fönsterrutor och handskfacken nedfällt. Än har vi inte haft påhälsning medan andra med fulldraget har klarat sig "något" sämre...
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
565
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Problem med kameror WillerWalle är att dom flesta saknar tillräcklig skärpa för att gälla i domstolar, annars får man satsa på betydligt dyrare sådana. Det vet jag av erfarenhet från fastighetsförvaltning. Förövarna bryr sig varken om kameror, syrener eller andra varningar då dom oftast är antingen smarta eller påverkade...

Håller 100% med Jojje, töm bilen själv och om du har den inomhus, lås den inte så slipper du åverkan i bästa fall. Vi låser vår bil på en stor HB/HV parkering men har fullt synligt genom alla fönsterrutor och handskfacken nedfällt. Än har vi inte haft påhälsning medan andra med fulldraget har klarat sig "något" sämre...

Blackvue har utmärkt bildkvalitè, HD upplösning.
Många exempel på detta finns på "You Tube bad drivers".

WillerWalle
 
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Vi hade säsongplats i Ammarnäs runt vintern 09-10, då fick alla 60+ husvagnar inbrott!
Kolla på kartan var Ammarnäs ligger, 10 mils återvändsgata.......:aja:

Dom åkte fast med minimal påföljd.
 
Toppen