• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter i Örebro

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Som sagt var, kan inte svara för hur andra har upplevt dom men jag kan hålla med dig om att Marcus är bra. Kanske hade tur att ha honom hela vägen och jag har alltid haft en bra dialog med honom. Vi får hoppas dom andra är lika bra även fast jag inte har en aning..


Eller också har de skärpt sig.
Det var inte en gång, utan minst tio gånger de växeltelefonisterna lovade att F-----k skulle ringa tillbaka. Säkert också 2-3 mail som inte besvarades.
allt utan att det togs någon kontakt av den personen.
Marcus på eftermarknad är helt OK. Ronny i Ängelholm är helt OK
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hoppas du inte menade mig och om du gjorde det så var det inte meningen att säga något dumt. Jag ville bara prata om Hymercenter som rubriken var. Du får gärna säga vad du vill..

Hälsningar/hike


tog bort inlägget för att någon störde sig på mitt inlägg
Ha det
 
F

F.d. 22761

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej.

Vi köpte vår husbil i Örebro på Hymercenter. Är nöjda med bilen. Men däremot var bemötandet från den kvinnliga försäljaren under all kritik.

När affären var gjord försvann allt proffessionellt bemötande. På våra frågor fick vi bara spydiga kommentarer. Fick känslan av att man inte var välkommen när väl bilen var såld. Är man osocial bör man hålla sig borta från kunderna. Det är i alla fall min åsikt. Speciellt när det i allmänhet gäller rätt stora pengar.

Har efter köpet ej hört något från Hymercenter. Kan inte säga att jag saknar det. Men någon ytterligare kontakt med dem från min sida kommer inte på fråga. Det finns många firmor som är bra på sitt jobb och ger kunderna det bemötande man vill ha.

M.V.H
Inget Örebro fans.
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Kan bara hålla med. Aldrig Hymer för vår del.
Vi var på Stockholm Caravan mässan (Kista mässan) nu i februari. Veckan innan vi var där såg vi en annons på en bil som skulle visas på mässan. Vi sökte upp återförsäljaren Peter Hansen från Hansen Caravan Hymer Center. Det skrevs ett kontrakt (undertecknat affärsförslag). Med alla uppgifter. Vi fick vinflaska och de satte upp skylten SÅLD på bilen. Han berättade att han skulle skicka ett renskrivet kontrakt. Vi ringde upp honom när helgen var slut och bestämde leveransdag 6/3. Den 4/3 ringde Peter och berättade att han inte fått typintyget. Men sa då att den kunde vara klar veckan efter. Vi bestämde nytt datum, den 13/3. Men........ då ringde han igen, tre dagar innan leverans och berättade att han inte kunde köpa in bilen från Hymer center. Banken har låst mina pengar. De ska kolla alla nu eftersom Mobil Living gått i konkurs. Han sa att detta kunde ta lång tid innan affären kunde göras, vi fick gärna ringa Fredrik Engstrand på Hymer Center, Örebro. För att han visste vilken situation han hamnat i. Fredrik med personal har vi försökt nå utan resultat.
Något konstigt är det. Peter är samarbetspartner med Hymer Center så varför kan inte de ta över och genomföra affären? Vi vet att fler har problem.
Dåligt bemötande? Inget bemötande alls. Varken från Hansen Caravan Hymer center eller från Hymer Center i Örebro.
Så med ombudsmän som försökt hjälpa oss, bestämde vi oss för att inte driva denna process vidare. Däremot ville vi ha kompensation för uttagna semesterdagar och för att vi tömt hela husbilen och inte kunnat nyttja den.
........... Än har vi inte hört något.
Nu blir det ett annat bilmärke. Vi vill inte gagna enligt vår mening oseriösa och otrevliga företaget Hymer Center....
Vänligen Helene och Micke
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej.
Inget ovanligt beteende av Hymer Center i Örebro!
De svarar inte ens på rekommenderade brev.
Vi fick brevet till dem i retur från Post & Telestyrelsen.
Efter många turer fick vi hjälp av Hymer i Tyskland.
Detta är flera år sedan och de kör tydligen samma stil
ännu mot en del kunder.
Skulle syssla med annat som inte har med kundservice att göra!
Vi gillar vår Hymer, men skulle aldrig handla av det företaget igen!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Bara att gratulera ett sådant företag som tydligen är så väldigt lönsamt, så man anser sig ha råd att missköta sina kunder.
Själv har jag en tid nu försökt få kontakt med deras kundmottagare i Ängelholm utan att lyckas.
Kommer till telefonsvararen och där väljer man verkstad o kundmottagning, sedan får man veta att man är placerad i kö.....
När jag ringt i flera dagar med flera försök per dag utan att lyckas, så valde jag försäljning i stället och då svarade de.
Jag fick beskedet att de hade mycket att göra på verkstaden och därför svarade de ej, så man var inte alls i någon kö.
Var det ett mycket akut ärende kunde mannen be verkstaden ringa upp mig, när jag svarade att det bara gällde en bokning av täthetskontroll, då bad han mig i stället försöka någon annan dag...
Försökte igår vid 10 tiden, då sa telefonsvararen att de öppnade kl. 09 och att jag var välkommen då!!
Provade sedan sent på eftermiddagen men det var kö igen.
Nu blir det söderut som gäller igen.

Undrar när företaget skall förstå att kunder är en tillgång och inte en belastning.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej Rolandn!

Förstår din indignation, men måste samtidigt säga att jag personligen har en helt annat uppfattning om just personalen i Ängelholm. Talade med kundansvarige Ronny redan i höstas (på Elmiamässan) om en tid för service samt diverse fixande av ett antal småfel som av naturliga skäl dykt upp på en tio år gammal bil. Fick då rådet att återkomma någon gång i slutet av mars vilket jag också gjorde. Låt vara att det tog några samtal eftersom han var mycket upptagen och inte kunde svara i telefon (ja, jag kom också att få tala med försäljare Ingvar vid ett flertal tillfällen) , men kom i alla fall slutligen i kontakt med Ronny och vi kom överens om en tid.

I onsdags (8 april) var jag på plats och jag måste säga att ett mera professionellt bemötande och omhändertagande av min bil det får man leta efter. Förutom att serviceteknikern Johan fixade allt som jag bett dem att åtgärda på ett mycket bra sätt blev jag dessutom verkligen positivt bemött som kund och vi kunde diskutera alternativa lösningar på en del av de problem jag lagt i deras händer. Och att han dessutom upptäckte att ett av motorfästena var löst (vilket tidigare verkstäder jag använt för en årlig service - låt vara icke Hymerverkstäder - totalt hade missat) bidrar i hög grad till mitt positiva intryck av besöket hos Hymer Center i Ängelholm.

Rolandn, jag har full förståelse för att Du är irriterad (jag ville inte skriva förbannad eftersom jag inte gillar den typen av språkbruk i skrift) på Hymer Center i Ängelholm, men för min egen del har jag sannerligen ingenting att klaga på. Tvärt om ser jag dem som goda föredömen för alla andra företagare inom husbilsbranschen.

mvh
Staffan
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Sådan service ska man ju ta för givet!
Inget man ska behöva skriva om ens!
Det som ska skrivas om är alla som ger en urusel
service. Efter att köpet är klart och betalt!
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

WalsanJ

Det intressanta i sammanhanget är att i en lång rad trådar här på forumet har under årens lopp specifika företag av en eller annan anledning lyfts fram som goda föredömen inom branschen - på säkerligen helt korrekta och välförtjänta grunder - men då har inga protester anförts likt den du nu gör mot mitt inlägg. Man kan undra varför detta sker just nu och gentemot Hymer Center.

Jag har personligen inga som helst nära relationer till vare sig Hymer Centers ägare eller personal, men ville ändå, som motvikt till all negativ kritik (Obefogad eller inte - vad vet jag?) ge en positiv sådan - helt utifrån mina egna erfarenheter efter att till och från ha haft att göra med företaget i ett 15-tal år. I övrigt har jag inga som helst avsikter med mitt inlägg. Och ska sanningen fram, och det ska den väl, så är jag fast övertygad om att det finns ett antal medlemmar här i klubben som ser på sin relation med Hymer Center utifrån ett lika positivt perspektiv som det jag relaterar till.

mvh
Staffan
 
F

F.d. 53047

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Åk till Husbilslandet i Kristinehamn och köp eller byt bil, så kommer Ni att bli nöjda.
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Leif och Agneta!
Så får ni inte skriva här på forumet! Här är det enbart uselhet och elände som ska förekomma! :yes:

Mvh
Staffan
PS. Ovanstående är att betrakta som ett försök till en humoristisk knorr på det hela. I övrigt har jag ingenting mera att tillföra i ämnet och avslutar härmed mitt engagemang i tråden. DS
 
J

Jarn

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Hymer, jag är glad för din skull att du blev bra bemött och som du skriver, det har säkert många andra också blivit.

Jag vill betona att i mitt inlägg så ifrågasätter jag absolut inte deras kompetens och yrkesskicklighet, jag tror inte där är något fel på det. Däremot har jag ju inte fått möjlighet att uppleva det.

Det jag pekar på är arrogansen mot kunderna redan vid telefonsamtalet.

Att ha en telefonsvarare som säger att man står i kö, när man bevisligen inte gör det t.ex.
Jag förstår mycket väl att verkstadpersonalen inte kan gå ifrån o svara i telefon hela tiden.
Då kan man ju i stället säga i telefonsvararen "Pga hög arbetsbelastning kan vi inte svara just nu, vänligen ring mellan xx - xx" alternativt "Lämna ditt telefonnummer, så ringer vi tillbaks så snart vi får tid"
Att komma till en telefonsvarare kl. 10 som säger att vi öppnar kl. 9 är ju inte heller så kul.
Att ändra dessa inställningar i tel.svararen kan ju inte vara varken dyrt eller svårt, men skulle ju gör att vi som kunder känner att vi är välkomna och då även får en chans att köpa deras tjänster.

Alla med liten utbildning i försäljning vet ju att varje samtal med kund, oavsett ursprungligt innehåll, ger en chans till merförsäljning.
Därför är det ju dumt att göra så att kunderna inte kommer fram med sina samtal.
 

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hymer.
Vi tror säkert att Hymer är en bra bil och att du är en av de lyckliga som har bra erfarenhet av trevligt bemötande från personalen är bara att gratulera. Det är ju så det ska vara! Men eftersom vi vid flertalet gånger både ringt utan svar och lämnat meddelande via receptionisten om att vi vill att de ska ringa upp oss när vi har ett pågående köp på gång så undrar man.

Vi kunde givetvis drivit ärendet vidare men efter många diskussioner här hemma om vår blivande Hymerbil som vi väldigt gärna såg fram emot att köpa så kände vi också att sköter de affären så här dåligt, hur går det i så fall den dagen vi står här med garantiåtgärder, köp av tillbehör mm? Då vill man ju att de sköter sina åtagande. Tyvärr har vi tappat förtroendet för Hymer Centers sätt att sköta det hela.

Vänligen Helene och Micke
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.692
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

När det gäller verkstaden så misstänker jag att de har otroligt mycket att göra för närvarande. Antagligen räcker tiden inte till att också sitta i telefon, eller ännu mera ringa upp vilket ofta är ganska tidsödande, " hinner inte ta ditt samtal just nu, lämna ett meddelande...? "m.m.

Kanske är vi användare själva lite skuld till att det är svårt att få hjälp, hur många kontaktade verkstaden innan ni ställde av bilen i höstas och fick redan kända fel åtgärdade, eller lät göra servicen före avställningen, vilket är fullt möjligt?

Detta är ju en säsongsbransch, ingen kan hålla kompetent personal hela året för en rusch på 2-3månader. Om ni hade ringt i November-December hade ni förmodligen fått komma direkt och dessutom kunnat diskutera åtgärderna ordentligt. :wink:
 
Senast ändrad:

Ramberg

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
4731
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej. Har besökt Hymer Center, Örebro. Vi har aldrig blivit så dåligt bemötta av någon försäljare, detta oaktat att vi gjort ganska många affärer i våra liv. Aldrig mer Hymer Center.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.692
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag har också varit där, trevligt bemötande, inga problem att få provköra bilen vi var intresserade av, allt fungerade som det skulle.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Ett annat tänkbart alternativ till dåligt bemötande kan var hur man själv bemöter andra. Jobbar själv med mycket folk. I ärlighetens namn så de som redan är "taggade" när man svarar i telefon innan man ens hunnit starta samtalet, får den service ni anser att Hymer Center i Örebro ger er. De som är ödmjuka o trevliga får fullservice och lite till. Ren självbevarelsedrift, eller hur?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Ett annat tänkbart alternativ till dåligt bemötande kan var hur man själv bemöter andra. Jobbar själv med mycket folk. I ärlighetens namn så de som redan är "taggade" när man svarar i telefon innan man ens hunnit starta samtalet, får den service ni anser att Hymer Center i Örebro ger er. De som är ödmjuka o trevliga får fullservice och lite till. Ren självbevarelsedrift, eller hur?

Mitt problem med säljsidan på Hymercenter i Örebro var inte dåligt bemötande utan obefintligt bemötande. De ringer inte tillbaka, svarar inte på mail. Servicesidan har jag bara gott att säga om. Marcus i Örebro och Ronny i Ängelholm.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Mitt problem med säljsidan på Hymercenter i Örebro var inte dåligt bemötande utan obefintligt bemötande. De ringer inte tillbaka, svarar inte på mail. Servicesidan har jag bara gott att säga om. Marcus i Örebro och Ronny i Ängelholm.

Så kan det naturligtvis också vara, det är jag väl medveten om. Men förra gången du ringde kanske??
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Men förra gången du ringde kanske??

Vad menar du med "förra gången"?

Jag var aldrig otrevlig mot växeltelefonisten. Men efter att ha sökt F-----k ett tiotal gånger och mailat flera gånget sa ja lite frågande till växeltelefonisten, när hon lovat att F skulle ringa tillbaka, att varför skulle jag tro på det, det gör ha ju aldrig!
 
Toppen