• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter i Örebro

F

F.d. 25169

Guest
Hej,
Jag undrar om det finns flera som har fått ett minst sagt dåligt bemötande hos Hymercenter i Örebro.
Vi ville byta in en eriba årsm 11 en bil i hymer familjen men icke sa nicke dom var ej intreserade av våra pengar så varför ska man truga, dom har väl så mycke stålar så de behöver väl ej några mer.
Vi kommer aldrig att besvära dom någon mer gång och detta gäller även Tenhult för dom var tvungna att fråga om lov för att vi skulle kunna att byta in eriban där. För vi var intreserade av en ny mod 2012.//Ulf:quest:
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej det är väl inte för inte fordons försäljare kallas HÄST handlare..Nä den här hästen är inte hallt Hm :msn_weird: Håkan
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej,
Jag undrar om det finns flera som har fått ett minst sagt dåligt bemötande hos Hymercenter i Örebro.
Vi ville byta in en eriba årsm 11 en bil i hymer familjen men icke sa nicke dom var ej intreserade av våra pengar så varför ska man truga, dom har väl så mycke stålar så de behöver väl ej några mer.
Vi kommer aldrig att besvära dom någon mer gång och detta gäller även Tenhult för dom var tvungna att fråga om lov för att vi skulle kunna att byta in eriban där. För vi var intreserade av en ny mod 2012.//Ulf:quest:
Hej
Menar du Hobby eller Kabe Outlet (Öggestorp) i Tenhult?
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej,
Jag undrar om det finns flera som har fått ett minst sagt dåligt bemötande hos Hymercenter i Örebro.
Vi ville byta in en eriba årsm 11 en bil i hymer familjen men icke sa nicke dom var ej intreserade av våra pengar så varför ska man truga, dom har väl så mycke stålar så de behöver väl ej några mer.
Vi kommer aldrig att besvära dom någon mer gång och detta gäller även Tenhult för dom var tvungna att fråga om lov för att vi skulle kunna att byta in eriban där. För vi var intreserade av en ny mod 2012.//Ulf:quest:

Ja håller helt och hållet med dig. Dom visar ett stöddigt och arogant uppträdande.
Var där för många år sedan och ville prata husbilar. Hade en nästan ny pillos som dom totalt nedvärderade. Jag kände mig både ledsen och besviken. När man har en ny fin husbil så är man ju stolt och glad för vad man har.
Tror inte dom ägarna passar som husbilsförsäljare. :msn_thumbdown:

JOE
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag tror många handlare är rädda att 2012 skall bli ett dåligt år och vill undvika att ha för stort begagnatlager.
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Även jag har precis samma erfarenhet av Hymercenter i Örebro. Om man överhuvudtaget var intresserad av inbyte skulle jag få ett sådant missbud att det hela inte längre var intressant. Slutade med att jag sålde bilen på blocket och fick priset jag ville ha.:msn_angry:
 
F

F.d. 29985

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Håller med!
Jag har aldrig blivit så illa bemött av något företag i hela mitt liv.
Var nöjd med bilbytet men var nästan omöjlig att få ägarbytet till stånd med gammla
husbilen. Tog över två månader med löfte varje vecka att på nästa måndag skulle allt va fixat. Till slut svarade man inte i telefonen heller.
Annars är nöjd med min nya Hymern.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Hymercenter i Örebro

Hejsan!
Har tyvärr också dåliga erfarenheter av Hymer Center Örebro.
Vi köpte vår nuvarande husbil där , en begagnad bil för ca 200 000 och
ingen ny för närmare miljonen. Kommer man inte i kostym och "bara" tittar på deras begagnade urval så verkar de föga intresserade. När vi sedan skulle komma i kontakt med säljaren för garantiåtgärder så var det nästan omöjligt att få tag i honom och han var hela tiden upptagen med annat. Kommer inte att vare sig handla där eller rekommendera det till andra.....
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Det låter konstigt och vi kom med våran gamla Pilote 2,5td från 1990 med med 17000 mil på mätaren och dom var hur trevliga som helst och konstigt nog gjorde dom inte ens fukttest på den .
Vi importerade husbilen 6 år tidigare och vi fick tillbaka dom pengarna som vi köpte den för .

Det kanske då kan tyckas att vi betalade ett överpris för våran 2005 års Hymer med 2400 mil på mätaren men dom låg i den prisklassen då , bilen hade den utrustningen vi önskade och slog till .
Efteråt har vi också varit väl bemötta så från mej får dom + .

Vi blev dock "sågade" av andra husbilsfirmor men alla kanske har dåliga dagar och då är det ju otur om man anländer just på en sådan dag ..
 

Andiamo

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4180
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter i Örebro

Vad tråkigt att ni har så dålig erfarenhet av Hymercenter i Örebro. Vi är inne på vår tredje Hymer alla köpta hos Hymercenter och har alltid blivit väl bemötta. De problem vi haft både garantier och sådana vi orsakat själva har alltid åtgärdats snabbt och bra. Killarna, både säljare och de i verkstan har stor kunskap och serviceanda. Vi har besökt ett antal andra handlare där bemötandet inte varit trevligt och de begagnade bilarna smutsiga både invändigt och utvändigt.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Hymercenter i Örebro

Besökte denna firma i somras, och fick å ena sidan ett mycket bra bemötande.
Vi fick provköra en ny Hymer ett par mil för att inte köpa grisen i säcken, inga problem!

Å andra sidan körde dom ett gammalt trick med en offert som såg OK ut, sedan skulle den bara kollas mot (en av ägarna?) försäljninmgsansvarig.
Då var vår bil plötsligt värd ca 25% mindre, vi drog som en avlöning!
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter i Örebro

Har haft med Hymercenter i såväl Örebro som Ängelholm att göra och försäljningschefen lovar och lovar men eftermarknadschefen Marcus är helt OK. Kunnig och hjälpsam. Det är min erfarenhet.
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Jag har bytat vart tredje år på Hymer C, i många år men i fortsättningen blir det till att

byta återförsäljare, eller kanske annat märke.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Har ingen erfarenhet av Örebro, men däremot Ängelholm.
Där har vi alltid fått förstklassigt mottagande av de mycket vänliga och hjälpsamma medarbetarna. Så vänd er dit om ni upplever Örebro negativt.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Håller med Sören här ovanför.
Vi köpte vår första i Ängelholm och har bara gott att säga om både försäljaren och verkstadschefen. Inga som helst problem att få saker åtgärdat i efterhand, även om bilen var begagnad (-06). Nu hade vi förvisso inget inbyte men vi hade heller inte kostym :msn_wink:

Av oss får dom fem husbilar av fem möjliga!
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Hej "HEDDAN"

Trådstartaren "UlfKarina" ville tydligen byta BORT sin Eriba, inte köpa om jag har förstått saken rätt.

Husbilslandet säljer ju just Eriba så de var nog sugna på något annat.

Men HEDDA, jag delar din uppfattning om Husbilslandet till 100%, de är verkligen bra att ha att göra med på alla sätt.

Vilken fest de bjuder sina kunder på sen:msn_laugh:, inte dåligt!
 
H

Heddan

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Dom säljer ju Knaus men även endel olika märken.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Hymercenter i Örebro

Har haft en Hymer husbil som vi trivdes bra med, men tack vare Hymer center i Örebro är jag i dagsläget mycket tveksam till om det blir en Hymer någonsin igen. Bilen i sig var vi mycket nöjda med, men Hymercenter fixade inte en enda sak på den tid de lovat och gjorde heller inte allt som vi bett dom göra vid tillfällena. En riktigt urusel handlare som egentligen borde bli av med Hymer försäljningen då dom drar ner märket rätt duktigt!!! Väntar än idag på att dom skall ringa om delar som jag beställde dryga 2 år sedan och har påminnt dom om säkerligen 3-4ggr. Tröttnade till slut och beställde delarna från annan handlare som hade delarna hemma på mindre än 1v och frågade då om jag ville hämta dom eller om dom skulle skicka ihop med faktura.
 
Toppen