• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsbord

glatho

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2760
Medlemskap
2024
Hej. Vi tycker att bord i husbil stjäl alltför mycket utrymme.
Skulle vilja ha en lösning där man ex.vis kan fälla/vika långsidor.
Stativet medger inte att man delar befintlig skiva.
Nytt stativ? Ny skiva? Hittade en vettig på Biltema.
Hur fästa i golvet? Behövs förstärkning under golvet?
Tacksam för feedback. Har någon nåt tips.
 
  • Gilla
Reaktioner: SoT
F

F.d. 22252

Guest
Jag är ju ensam och gör inte som andra, har ett runt bord från loppis där jag tog ett kraftigt underrede och monterade på ett rund bordskiva. Bordet kan jag flytta runt i husbilen eller ta ut det genom dörren vid behov.
Original var ett tungt fällbart bord som skulle fällas mellan sofforna och sedan skulle alla dynor plockas om till en säng, det passa inte mej så ut med bordet och in med ett mindre som jag kan flytta runt lite. Viktigast i bilen tycker jag är en bra säng.
 
F

F.d. 22252

Guest
Bra fråga!
Oftast står det mot sängen men ganska ofta glömmer jag att flytta det så det står bara löst på golvet. Inget har hänt hitills trots på körning bakifrån i närheten av bescancon i frankrike
Underredet är ganska tungt och skivan väger inte mycket, och vad ska hända om det skulle ramla omkull -ingenting egentligen.
Blomvaser och champagneglas äger jag inte det är bra skådebröd för folk som tittar på husbilar i deras utställningar.
Jo jag har ett ritktigt bord som jag fick med bilen det räcker för en stor familj i ett riktigt kök snyggt med underede med en pedal man kan stampa på för att sänka höja. Det passade inte mej att hålla på att sänka bordet flytta om alla dynor osv. för att sova så det står i källaren till salu för lite pengar.
gjorde istället en riktig säng 200x80 med ett bord som räcker för två och har fortfarande möjligheten att göra sängen större på ett enkelt sätt.
 
F

F.d. 55355

Guest
TVn sitter strax t.h. om fotografen och vi brukar därför hamna halvliggande på längden i sofforna. Perfekt med fotpallar men bordet kändes för brett. Gjorde ett eget, hopfällbart av som gav betydligt mer svängrum. Utfällt är det lika brett som original.
Väggfäste samma som för originalbordet. Köpte ny upphängningslist till nya skivan i campingbutik. Träskivor och gångjärn från Bauhaus, bordsbenet är från ett exposystem.
 

Bilagor

  • DSC_0324.JPG
    DSC_0324.JPG
    1,2 MB · Visningar: 158
  • Utfällt.JPG
    Utfällt.JPG
    3,4 MB · Visningar: 151
F

F.d. 53814

Guest
Glöm inte att titta hos båtbutikerna.
hjertmans.se
marinaman.se
erlandssonsbrygga.se
watski.se
seasea.se
Biltemas båtavdelning
m fl.
 
Toppen