• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundskallslarm.

F

F.d. 52979

Guest
Har för mig att jag läst att det finns nåt larm med hundskall. Nån som vet nånting?:)
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Hundskallslarm.

Jag har exakt det larmet (Conrads) Skäller bra när det fungerar, typ schäferskall. Först några enstaka skall och sen ökar intensiteten. Man kan ställa in på "dingdong" också. Mitt är rätt okänsligt och fungerar t.ex inte gm husbilsdörren. Får sätta det på köksbänken vid fönstret o dra för en gardin så den inte syns. Trodde det skulle fungera ha t.ex. mellan framstolarna och att det skulle larma om någon gick runt hytten, men det gör iaf inte mitt larm. Kanske pg av halvintegrerad (metall). Om det är ngt fel på det jag har el om alla är så vet jag inte. Kör man det på batteridrift(ficklamp) drar det ur batterierna rätt snabbt.
Har skippat det till husbilen o använder det till huset ist när jag inte är hemma. Än så länge larmar hunden i husbilen även om han är gammal o börjar bli lite lomhörd;)
 
Toppen