• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hubsan X4

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Hallå alla RC-vänner
Jag fick min Hubsan X4 idag, det var en söt liten sak, måste beställa mer batterier såg att det fanns 500ma att köpa till den.
Den var ju riktigt rolig att flyga med.
Fick även lite grejjor till Phantomen, hållare för dubbla batterier och mera ledljus.
MVH KEJO20
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Hubsan X4

Trevligt, jag har beställt styrning till min så jag slipper springa runt med den i handen. :wub:
Kejo, kan du verkligen sätta dubbla batterier på en Phantom 2, för det var väl en sådan du har?

Med vänlig hälsning, Per
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Hej
Jo det skall funka fint med dubbla batterier, det finns en färdig sats att köpa för detta.
Men jag har ju inte provat ännu så vi får se.
Återkommer med provresultat.
Gott nytt år alla
MVH KEJO
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Hubsan X4

Bra Kejo, ta gärna någon bild så man ser hur det ser ut men du kan väl lägga in det under rätt rubrik.
Gott Nytt År från ett soligt Heiligenhafen.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Hubsan X4

Hej
Jo det skall funka fint med dubbla batterier, det finns en färdig sats att köpa för detta.
Men jag har ju inte provat ännu så vi får se.
Återkommer med provresultat.
Gott nytt år alla
MVH KEJO[/QUOTE

Det stämmer att det går ha dubbla batterier men inte på phantom2 eller på vision utan på den tidigare modellen som kejo har, skulle tro att du har en kontakt du måste sättaihop när du sätter på din maskin.
Ursäkta att vi är under fel rubrik.
Önskar alla ett gott nytt år.
Lars
 

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: Hubsan X4

Hej, hur lång tid kan man ladda medföljande ack till Hubsan 4? Jag laddar 30 minuter via Usb och då blir flygtiden ca. 4 till 5 minuter.

Hälsningar Lars
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Hubsan X4

Nu ........ Har jag även en fjärrkontroll till min. Så huka er gubbar och käringar nu kommer jag. Sen fick jag mail om att min Phantom är på G. :)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hubsan X4

Hej, hur lång tid kan man ladda medföljande ack till Hubsan 4? Jag laddar 30 minuter via Usb och då blir flygtiden ca. 4 till 5 minuter.

Hälsningar Lars
---------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan på er, en undring?

På min USB laddkontakt lyser det en röd lysdiod, när den slocknar efter kanske 20-30 min. så är det färdigladdat..............Är det någon ny uppgradering som inte finns på lite äldre laddare eller ???
(Även om laddare kanske är ett lite överdrivet ord för anordningen. Kan den montro hantera ett LiPo på rätt sätt.)

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hubsan X4

När den slocknar är batteriet färdigladdat.
------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan, samma som min alltså.
Jag funderade bara lite över Marianne och Lars fråga om hur länge man kan ladda batteriet, och om hans laddare inte säger till eller om han (eller hon kanske :D) har något fel på laddaren eller batteriet om inte lysdioden slocknar och säger till när laddningen är klar.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hubsan X4

En sak till när vi håller på med laddning med USB-laddaren.

Det verkar som, och det står något luddigt om detta på någon rad i instruktionerna.

"Om batteriet laddas ur för mycket så går det inte att ladda igen."

Det verkar att stämma med USB-laddaren. Om man plågar ur batteriet lite för mycket och sedan sätter dit laddaren så kan den börja blinka ihållande. Om det då inte hjälper om man kopplar om det igen, eller väntar en stund, utan den fortsätter med sitt blinkande och då troligen med det påstår att batteriet är kass.

Men batteriet är inte kass, det saknas troligen bara någon tiondels volt för att USB-laddaren skall acceptera batteriet.
Om man har en "riktig" laddare så är det bara att ladda batteriet med den i tio minuter, med LiPo-3,7V och kanske 500mA och sedan åter koppla in det på USB-laddaren så funkar det igen och batteriet är absolut inte kass som USB-laddaren först påstog.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hubsan X4

Jag köpte en X6 för lite över 300 spänn och vid första flygningen stack den rätt upp i himlen så den knappt syntes och sedan for den bort över landsvägen och försvann bakom ett träd. Efter hämtningen i en kohage som tog lång tid uppstod visst blodvite så den är inte ofarlig. Kanske finns det hemska kinesiska baciller på den också!

Vid nästa försök for den iväg på samma hiskliga vis och försvann in i en stor enebuske, den här gången på tomten i alla fall, så det går ju framåt. Det tog lång tid att leta rätt på den här gången också. Som väl är så har man tåliga och relativt smidiga kompisar så den hittades till slut.

Nästa provstart ska ske i morgon om gudarna är oss nådiga och till dess ska jag ha lärt mig allt om handhavandet, i teorin i alla fall! Dessutom så ska jag stoppa in ett sd-kort i den så att morgondagens förmodade storslagna bravader blir möjliga att bevara för eftervärlden!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Hubsan X4

Jag köpte en X6 för lite över 300 spänn och vid första flygningen stack den rätt upp i himlen så den knappt syntes och sedan for den bort över landsvägen och försvann bakom ett träd. Efter hämtningen i en kohage som tog lång tid uppstod visst blodvite så den är inte ofarlig. Kanske finns det hemska kinesiska baciller på den också!

Vid nästa försök for den iväg på samma hiskliga vis och försvann in i en stor enebuske, den här gången på tomten i alla fall, så det går ju framåt. Det tog lång tid att leta rätt på den här gången också. Som väl är så har man tåliga och relativt smidiga kompisar så den hittades till slut.

Nästa provstart ska ske i morgon om gudarna är oss nådiga och till dess ska jag ha lärt mig allt om handhavandet, i teorin i alla fall! Dessutom så ska jag stoppa in ett sd-kort i den så att morgondagens förmodade storslagna bravader blir möjliga att bevara för eftervärlden!

Jappe

En flygfarkost är aldrig bättre än piloten.:)

87661d1406416916t-2014-07-25-20.00.42.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hubsan X4

Hmphhrr! Vänta bara........ Hämnden kommer när ni minst anar det! Det gäller både Äckelpäckeln och iPhånen! :cool:

Webbarna! Uteslut de här två personangrepparna! :mad:

Jappe

PS. I morgon, om vädret tillåter, kommer ni att få se hur man flyger en sådan här mackapär. Det kommer att bli en flygupplevelse världen aldrig tidigare skådat, ett skådespel där flygkonsten lyfts till sin allra högsta potens! Flygpoesi!

Var så säkra, I belackare och klentrogne!
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Hubsan X4

Eftersom vädret har varit bästa tänkbara väntar vi på den utlovade flygturen.
Om vinden över Vänern mojnar skall jag själv göra ett försök senare idag.
 
Toppen