Hornborgasjön Naturum

Tråd startad i 'Under Markisen' av coe, 14 April 2019.

1. coe

coe HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3052
    För några år sedan besökte vi Hornborgasjön och kunde övernatta på den stora grusparkeringen.
    Det var en nybyggnation på gång, vilken säkert är färdig nu. Någon som varit där nyligen och vet hur det ser ut? Kan man fortfarande stå på parkeringen, eller får man söka någon annan plats?
    Bland våra husbilsplatser finns ett par alternativ, men vi tyckte om att stå vid Naturum.

2. gaisaren

gaisaren HBK Medlem

Kommun:
    Kungsbacka
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    521
    Vi var där ,över dagen,förra året. Det stod då ett antal bilar som hade stått över natten. Stor grus/gräsyta.

3. Ingrid o Pålle

Ingrid o Pålle HBK Medlem

Kommun:
    Uppsala
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    3493
    Vi var där i går vid lunchtid, och det fanns gott om plats för husbilar.

Kostnad (om jag minns rätt): 130 kr för ett dygns övernattning. Vi stannade bara ett par timmar, vilket var gratis, innan vi fortsatte till trandansen och betalade 130 kr för att övernatta där.

4. Lasse W

Lasse W HBK Medlem

Kommun:
    Norrtälje
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    294
    Nybygget är klart och det går att stå vid bussparkeringen för 130 kr/ dygn.
    Oklart om ngtn form av service ingår....

gaisaren gillar detta.
  5. coe

coe HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3052
    Tack för informationen.
    Jag tolkar det som att det blivit en mer ordnad bussparkering där man får stå mot avgift. Jag antar vidare att servicen möjligen består av sopkärl, men inte mer. Det är helt okej för oss.
    Här kanske det passar med ett allmänt upprop att hjälpa till med uppdateringar av våra ställplatser.
    När man besöker en ställplats första gången har man kanske läst på lite innan. Då är det tacksamt om man kommer ihåg att skicka in en ändring om uppgifterna inte stämmer längre.

svnisse och PeterK gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.