• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten Hobby 600

Torbjörnh

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
14637
Medlemskap
2025
Hej Har en Hobby 600 2004 Har en fråga Spillvattnet verkar komma ut Bakom Gasol luckan kan jag ha läckage någonstans eller tycker ni att det låter ok det finns inget hål eller avtappning Just där vad jag har sett
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Detta är lite klurigt. Avtappningen från tanken brukar man kunna se som en slangstump eller rör som sticker ut under bilen där tanken är placerad. Det brukar finnas en kran eller ventil där också.
Det är ovanligt att tankar börjar läcka, vanligare är det att anslutningar vid avlopp, handfat, vask & ledningarna däremellan börjar läcka varvid vattnet rinner efter golvet & letar sig ut. Börja med att kolla gråvattenledningarna i bilen.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har en 750...2005:a... spillvattnet rann tidigare ut precis under entré dörren :swoon: :swoon:Jag har sen ändrat detta så att det nu kommer ut i "bakändan" av H-bilen... Men när det rinner ut vid gasolluckan:confused:... så låter det mer som att du har ett läckage någonstans:swoon:... om du ändra lutningen på bilen så kan du se om det upphör eller om det kommer ut någon annanstans ...gör det något av detta så är jag nästan säker på att du har något som läcker i H-bilen :swoon::swoon:...
 
Toppen