• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med display

Status
Stängd för vidare inlägg.

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Är det någon i göteborgsområdet som har en Carthago med sån här display.Skulle behöva mäta upp min.image.jpeg
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
78010329-e485-4a1a-b71b-1f73b5aca9b9.jpg Jag rekommenderar att du vänder dig till närmaste återförsäljare av Carthago för hjälp. Kopplingsscheman för elektronikenheter, paneler & mjukvara är något som inte tillverkarna av dessa släpper ifrån sig. Så var det för mej, jag monterade ur grejerna & lämnade dom till återförsäljaren som skickade dom för test & reparation hos tillverkaren som i detta fall var CBE i Italien. Billigt blev det inte men jämfört med att köpa nytt så var det helt klart OK.
Det finns ju förstås en firma i England som är väldigt duktiga på elektronik till husbilar & husvagnar.
http://leisureelectronicrepairs.co.uk/all-types-of-caravan-control-panel-repairs
Om man öppnar ovannaämnda länk så finns panelen där. Tillverkare CBE i Italien.
 
Senast ändrad:

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Jag vill bara kolla om det är displayen det är fel på.Jag har fått ett ca pris på 6000 från Biö. Delarna i ett kretskort kostar några kronor så det är inte aktuellt att gå den vägen.
Harley01 tyckte du att min första fråga hade attityd så får det stå för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen