• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp en vilsen nybörjare (Köp av plåtis)

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Vi har ju kört plåtis i snart 10 år. En Knaus Box Star och nu en Pössl Roadcruiser. Många år har vi varit ute i 10 månader. Vi har trivts i vår plåtis, men Knausen hade några problem.

- Kylskåpet var nere på golvet
- Inget myggnät på skjutdörren
- Tvärbäddar passade inte oss när vi var ute så lång tid.

Det vi tycker är positivt med den plåtis vi har nu, där våra tidigare synpunkter är åtgärdade. Det är att det är gott om stuvutrymme. Under sängarna som är två meter har vi gott om plats.

Skön att köra på vägen med en relativt liten dieselförbrukning. Man sitter bra runt bordet, minst 4 personer.

Fiat garantin gäller hela utvändiga chassit.

Ingen reagerar när man parkerar.

dcc93f73038e0dca462dd80cb90f64d6.jpg
 
Senast ändrad:

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Ser fin ut. Men är det inte struligt att ha duschen i ”korridoren” och blockera sovdelen m.m? Bara en fundering :)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Ser fin ut. Men är det inte struligt att ha duschen i ”korridoren” och blockera sovdelen m.m? Bara en fundering :)
Bra fråga! För vår del fungerar det bra. Ofta när det är fint väder duschar man inte varje dag. Vi badar mycket i vatten vi passerar och efter det sköljer vi bara av oss med duschen genom toafönstret.

Men när man använder toa eller duschar måste man planera lite, för väggen blockerar kastrull lådorna. Men det har vi lärt oss. När frugan börjar med frukost blockerar jag WC/dusch och när jag är klar är frukosten klar. ;)
 
Toppen