• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hartal dörr

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Nu gick snöret av i dörren .Går det att laga? Alltså snöret i gardinen i fönstret i Hartaldörren.
 
Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Inte vet jag om det går att laga, men passar på att svara eftersom jag inte kom underfund med hur jag skulle gå tillväga att svara på ert meddelande. Hoppas att det går bra för Hasse! Och att vi kan ses igen. Nu är vi i Spanien, la Ribera ställplats
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Inte vet jag om det går att laga, men passar på att svara eftersom jag inte kom underfund med hur jag skulle gå tillväga att svara på ert meddelande. Hoppas att det går bra för Hasse! Och att vi kan ses igen. Nu är vi i Spanien, la Ribera ställplats
Då får du ett svar här. Vi är kvar i Sverige och är på Seglora Camping. Nu väntar vi på att att Hasse ska på provtagning i nästa vecka och sedan är han uppsatt på operation. Alltså ska han få en ny operation eftersom den som blev gjord i Spanien inte blev så lyckad. Han går fortfarande med två kryckor och har väldigt mycket värk.
Vi tycker det är tråkigt att inte veta om och när vi kan komma iväg söderut men nu så kommer Hasses hälsa i första hand.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Snøre? I min Hartal dør var det bare en gjeng med stag og noen plast deler. Den ene plastdelen hoppet avflere ganger før jeg festet den med noen små kabel strips.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er det en som en trekker opp for å stenge, disse har en enkel snorløsning med 2 snorer og noen snorhjul i hjørnene. Den ene snoren er festet i overkant av håndtaket på venstre side og går over begge hjulene på toppen før den går ned og under hjulet på høyre side før den festes til undersiden på håndtakets høyre side. Den andre snoren går tilsvarende fra oversiden på høyre til undersiden på venstre. Det finnes varianter av denne løsningen hvor de doble hjulene sitter på undersiden i stedet for over, ofte er de enkel hjulene fjærbelastet. Tredje løsningen som benyttes har hjul på håndtaket i stedet for snorfester, men jeg mener Hartal benytter en av de to enkle. Hadde selv ikke behov for å fikle med min på 8 år :D men så en avkledd en gang.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
I dag så fick vi monterat in en ny mörkläggningsgardin i bodelsdörren. Det var något som hade varit för hårt åtskruvat och därför hade tråden släppt. Skönt att den fungerar igen.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Dörren igen ett gångjärn gick sönder ringer vår underbart hjälpsamma verkstad Codat och får en tid.Där får vi reda på att inte dessa går att köpa som reservdel man måste köpa en ny dörr för 4000 euro men dom hade bytt några på garanti jobb och sparat viktiga detaljer tur för oss.Så nu är vi på väg söderut.
 
Toppen