• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grillmarinad

H

hianders

Guest
Det har skrivits om grillning i en annan tråd nyligen och jag vill här delge er en marinad som min måg har lärt mig. Säsongen är ju snart igång!! Jag brukar lägga köttbitarna i en plastpåse med marinaden och knyta ihop. Sen vänder jag på påsen i kylen några gånger och "kramar" in marinaden.

Inger

-----------------------------------
GRILLMARINAD

till bl a fläskkarré

2 dl olja
2 dl chilisås
1 dl honung
1 dl soja
½ dl vatten
3 tsk dijonsenap
3 krossade vitlöksklyftor
ca 3 tsk salt
ca 2 tsk peppar (svartpeppar)

Späd med coca cola, ca 1-1,5 dl.

Det här är ett recept från mågen som är kock och som har gjort den här marinaden ”på en höft”. Man kan alltid justera måtten lite efter tycke och smak. Krydda ordentligt med salt och peppar, kan vara lite i underkant på receptet.

Låt köttet ligga i marinaden tre till fyra timmar innan tillagning.


Lycka till!
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.806
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Grillmarinad

Det har skrivits om grillning i en annan tråd nyligen och jag vill här delge er en marinad som min måg har lärt mig. Säsongen är ju snart igång!! Jag brukar lägga köttbitarna i en plastpåse med marinaden och knyta ihop. Sen vänder jag på påsen i kylen några gånger och "kramar" in marinaden.

Inger

-----------------------------------
GRILLMARINAD

till bl a fläskkarré

2 dl olja
2 dl chilisås
1 dl honung
1 dl soja
½ dl vatten
3 tsk dijonsenap
3 krossade vitlöksklyftor
ca 3 tsk salt
ca 2 tsk peppar (svartpeppar)

Späd med coca cola, ca 1-1,5 dl.

Det här är ett recept från mågen som är kock och som har gjort den här marinaden ”på en höft”. Man kan alltid justera måtten lite efter tycke och smak. Krydda ordentligt med salt och peppar, kan vara lite i underkant på receptet.

Låt köttet ligga i marinaden tre till fyra timmar innan tillagning.


Lycka till!

Hej
Det ska vi pröva.
Sparat i min receptsammling under "Hianders GRILLMARINAD".
Mvh. Klas
 
Toppen