• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
914
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Se upp med GARMIN om du bara har mobilt bredband. Det går nämligen bara att uppdatera kartorna över fast uppkoppling såvida du inte har en onormalt stabilt mobiluppkoppling. Det har jag själv erfarit och fått bekräftat från deras support.
:mad::mad:

Finns väl ingen som vill uppdatera kartor över mobil. Kartuppdateringsfilen är mellan 5 och 10 GB
/Thomas
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Jag har uppdaterat min Garmin några gånger via mobilt bredband och det har gått hur bra som helst. Tyvärr tar det mycket av surfpotten.
Jag tror att man måste ha en någorlunda snabb uppkoppling för att det skall fungera, troligen 4g.

Jag har både en Garmin GPS och en surfplatta men tycker att GPS-en är klart bättre. Dessutom syns det betydligt sämre på surfplattan när det är starkt solljus.

/Jan-Olov
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: GPS

Åkt nyligen sverige spanien ToR med garmin camper 760.
Ner tyckte vi inte om varandra.....
ville inte på rätt sätt undvika betalvägar.
Hem bättre...
Konstaterade att den tyckte det var jobbigt med en rutt på 250mil...
Lägg en bit i taget = funkar !
 
Toppen