• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS problem

F

F.d. 55554

Guest
GPS problem.
I natt kl 01.00 fick vi sms om att husbilen hade flyttats utom inställt bevakningsområde. :confused:
Enligt GPS trackern (Redknows) flyttades husbilen runt inom södra Helsingborg.
Efter kontakt med och hjälp av polisen fick vi konstaterat att husbilen stod på sin plats orörd och låst.

Dagens kontakt med Axtech gav besked om att det var fel på det amerikanska GPS systemet och inte på trackern.

Jojje
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: GPS problem

Den sannolikheten är mindre än t o m Harrisburg.

Det är givetvis inget problem med Navstar som skulle ge ditt larm anledning att gå igång.
Ett mer redundant system får du leta efter.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: GPS problem


24 + 3 i reserv och minst tre markontroller ständigt igång garanterar funktionen.
Världens sjöfart och flyg förlitar sig på systemet.
Här GPS.gov: GPS Service Outages & Status Reports finns info om planerade störningar på enskilda kanaler.
Jag har jobbat med GPS-system sedan 90-talet och inte ens då fanns större bekymmer än S Å.
Därför påstår jag att din säljare hittar på.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: GPS problem

Har Redknows på ett av mina fordon och har varit tvungen att utöka geostaketets gränser ordentligt för att det inte ska falsklarma.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: GPS problem

I detta fallet rör det sig om flera kilometer från platsen där husbilen skulle finnas/fanns som jag fick koordinaterna till vid "Tracking" och Google maps.

Jojje
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: GPS problem



Redundans kallas information som upprepar redan etablerad information utan att tillföra någon ny. Redundant information kallas därför ibland även överskottsinformation. Sådan information spelar dock en viktig roll i många sammanhang för att förtydliga eller säkra information, men kan också ses som något som tar onödig plats eller utgör oönskad upprepning och bör reduceras bort.

Jojje
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: GPS problem

Et problem som har vært omtalt er støysendere på frekvensene til gps signalene. Mottakeren må klare å få inn signal fra minst 3 satellitter for å få et punkt.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: GPS problem

@ JonasS

Har du laddat ner deras app till Android, lättare att sköta trackern i stället för vanliga sms.
Finns även till IOS

Jojje
 
Toppen