• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfmästerskap

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Golfmästerskap

Jaaaa, vilket trevligt initiativ!
Jag kan också vara bollplank:yes: om det behövs.

Maggan
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Hej, hej. Några tankar...

Lång framförhållning och ödmjukhet över benämningen "golfmästerskap"
då vårt land är mycket avlångt och resandet lär troligt behöva lång framförhållning!

Men visst vore det kanontrevligt med ett HBK Golfmästerskap! :)
(Alt. då regionala dito...)

Men för tusan, finns det Eldskälar så kör på och lägg förslag på plats!
V-Backen här i HBK startade en av/den första golfklubbslistorna (jag bistod med Excel-kunnande)

Spelar gör jag gärna, bara det är inom rimliga avstånd och god framförhållning.
Rimligt avstånd är subjektivt, i mitt fall enkel resa från J.köping om ca. 35-40mil
Andras åsikt kan säkert vara 100mil enkel väg.

Vore jätte trevligt med ett sådant arrangemang, jag kan i den mån tiden räcker till, bistå.

Kaj, Kör på! :msn_thumbup:

Vänl. Magnus
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Sorry för lite sent svar Men ibland så jobbar jag långpass o då är jag inte online på några dagar. Men det gäller ju o hitta banor med geografisk spridning som har plats för ett antal husbilar förhoppningsvis mer än 15. Jag vet några men det finns säkert fler.
kanske en vår o en höst träff men sikte på Sydsverige på våren o lite längre upp i Sverige på hösten.
Framförhållning är ett måste Dels för att vi skall kunna boka in det i almanackan dels för att vi skall kunna få best pris på olika klubbar.
Sedan kul att många vill hjälpa till :)
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Efter att ha läst några svar så verkar det bli regionala mästerskap. Det kan nog vara tufft att få de norra golfspelarna att resa ner till skåne och viseversa. Antingen delar man upp landet i 3 delar eller så möts man i mitten. Allt beror ju på vad man orkar med.

Jag kan ha fel i mina tankar så då får ni rätta mig. Att det blir regionala mästerskap och ett centralt slutspel verkar mer troligt. Eller?
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Golfmästerskap

Klart man kan göra så ett på våren i norr o syd o kanske en gemensam i Mellansverige på hösten. Det krävs ju dock att någon har koll på vilka banor som kan ta "många" bilar då de flesta nog enbart har en 5-6 platser.
Lagan där vi var för två år sedan var ju kanon med den jätteytan vi fick till vårt förfogande.
Möre låter också trevligt Jag tar nog en sväng förbi veckan efter Elmia då vi ändå skall till Grönhögen. Norra Sverige får jag erkänna jag har dålig pejling på där behövs hjälp.
 

hike

HBK Medlem
Inlägg
306
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Klart man kan göra så ett på våren i norr o syd o kanske en gemensam i Mellansverige på hösten. Det krävs ju dock att någon har koll på vilka banor som kan ta "många" bilar då de flesta nog enbart har en 5-6 platser.
Lagan där vi var för två år sedan var ju kanon med den jätteytan vi fick till vårt förfogande.
Möre låter också trevligt Jag tar nog en sväng förbi veckan efter Elmia då vi ändå skall till Grönhögen. Norra Sverige får jag erkänna jag har dålig pejling på där behövs hjälp.


Lindesbergs GK i mellansverige (strax norr om Örebro) tar minst 10-15 fordon så man vet. Sen kan man säkert ta flera men då utan el. Räknar man ihop platser med och utan el kan man säkert få ihop 25 platser. Nu uppskattar jag men finns behovet kan jag kolla noggrannare.

Hälsningar/Hike
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Borås har många platser och är mycket trevliga.
Töreboda kan man få plats många på, men kanske bara ett 20 tal med el.
Falköping är också ett Bra alternativ.
Rolf
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: Golfmästerskap

Var på Vadstena GK när caravan club skulle ha sin tävling. Det var plats för många bilar och de höll på att fixa extra elplatser när vi åkte därifrån.
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Golfmästerskap

Hej Berra här
.Parkeringer är inte större problem,elplatser behöves inte för 1-2 nätter vid den årstiden ,det klarar våra bilar,bra parkering är det som gäller,sedan va ute i god tid för klubbarna planerar tävlingar i början av året.

Hälsninga Berra
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Golfmästerskap

Klart man kan göra så ett på våren i norr o syd o kanske en gemensam i Mellansverige på hösten. Det krävs ju dock att någon har koll på vilka banor som kan ta "många" bilar då de flesta nog enbart har en 5-6 platser.
Lagan där vi var för två år sedan var ju kanon med den jätteytan vi fick till vårt förfogande.
Möre låter också trevligt Jag tar nog en sväng förbi veckan efter Elmia då vi ändå skall till Grönhögen. Norra Sverige får jag erkänna jag har dålig pejling på där behövs hjälp.
Möres husvagnsparkering har jag besökt två gånger, första och sista.
Helt värdelös!
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Golfmästerskap

Ang Möre. Enda nackdelen med möre som jag ser det är att man får gå en bit till klubbhuset, om man vill nyttja dusch o toa mellan ronderna. Banan o uppställning helt ok tycker jag.
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Golfmästerskap

Satt här och funderade .......

Skulle man kunna ha typ ett sådant här upplägg, så det passar både de som jobbar och de som är lediga:

Tors kväll - Alla som vill kör till den utvalda golfklubben (GK)
Fredag - alla som vill spelar golf utanför tävlingen denna dag, folk kan strömma till denna dag när det passar dom och på kvällen träff för info kring golftävlingsdagen
Lördag - golftävling på dagen och samkväm på kvällen
Söndag - antingen sover man länge:) eller går en runda golf för de som orkar eller så drar man hemmåt

Man kan alltså välja vad som passar en bäst.....
Vi tror att mellan 20-30 mil kan vara skäligt. Vad tror ni andra?

Detta upplägg vår och höst och trevliga spelformer så att alla, oavsett hkp, kan tycka det är rolgt att vara med. Typ Texas scramble eller liknande kan vara ett förslag....

Är detta rätt tänk tycker ni?

Maggan
 
Toppen