• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Roade mej med att göra POI-filer av den fina excelfilen;

Garmin GPI: Visa bilaga HBK Golfbanor SE.gpi
Garmin GPX: Visa bilaga HBK Golfbanor SE.gpx
POI Viewer, Locus Map, m fl: Visa bilaga HBK Golfbanor SE.kml
CoPilot: Visa bilaga HBK Golfbanor SE.csv
Sygic: Visa bilaga HBK Golfbanor SE.rupi

TomTom filen OV2 accepteras inte för uppladdning. Kommer igen om den ...
Vill ni ha egna ikoner kanske ni kan fixa det själva, hinner inte nu :oops:

Edit: Nu finns även TomTom filen med, men ni måste gå in i det "stora" POI-filarkivet, direktlänk:

POI-filer i csv, rupi, kml och kmz format

Edit 2: Ooops: Sygic filen defekt, vänta ... Nu är den fixad hoppas jag
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Nu fungerar Sygic skapligt.
Det är inte lätt att få upp beskrivningar, dock.
Nu går det i allafall till nöds:

När ni hittat en bana via Favorit POI, klicka fram den, går tillbaka till listvyn och ange Se på kartan.
Zooma in kartan så ikonen syns, klicka på den så att den vit-blå etiketten kommer fram, klicka på den i sin tur så ser det ut så här:

Screenshot_2017-02-06-16-27-00.png

(V-backens kommentarer finns under namnet Båstad GK.)

Sygic-filen (rupi) finns i den stora filsamlingen i mappen Sygic eller via denna direktlänk: Visa bilaga HBK Golfbanor Sy.rupi
 
Senast ändrad:

Tobbe69

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Varberg
HBK-Nr
21722
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hur vet man vilket format ens garmin kör på? Eller har det ingen betydelse?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Utan att var expert, jag tror den använder GPI-filer.
Hoppas t ex Sjöberg kommenterar ...
 

Tobbe69

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Varberg
HBK-Nr
21722
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Tack. Är dålig på sånt. Laddar man ner denna fil på det externa minnet i gpsen och sedan bara sätta in det igen och ips vips kan man bara söka på golfbanans namn?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

En Garmin kräver formatet .Gpi
Har man en fil med fileändelsen .Gpi så är det bara att placera den i mappen Poi i internminnet eller på minneskortet.

Om man inte har en färdig Gpi går det precis lika bra med en gpx-fil eller csv-fil. Och då använder man garmins program PoiLoader för att köra filen genom programmet med gps:en kopplad till datorn för då sparas den färdiga filen (som blivit en gpi) i din gps.

Det finns alternativa platser att placera en gpi-fil i en garmin, men i mappen poi fungerar det alltid och mappen poi innehåller inga andra filer som kan vara viktiga för din garmins funktion, därför är det bra att lägga filerna i mappen poi.
Antar att en csv ska ha rätt saker på rätt platser i filen, exakt hur vet jag inte men av någon anledning brukar det fungera för det mesta utan att jag riktigt vet varför. :)

mvh jocke
 

Tobbe69

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Varberg
HBK-Nr
21722
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Falun-Borlänge (Aspeboda) har sex st platser på asfalt, el. 100kr kostade det
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Det finns ett program som heter Excel Viewer som kan läsa Excelfiler på en Windowsdator om man inte har Excelprogrammet. Ptogrammet finns här.
Ett annat alternativ är LibreOffice som är ett gratisprogram som kan öppna Officefiler.
Till telefoner och plattor finns det också olika gratisprogram som kan läsa Officefiler.

/CG
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Även om en del kan ändrats, är det ju ändå en bra stomme (komplettera med golf i Sverige ock liknande) så är man med på banan
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Golfklubbarna har blivit kanon för att ordna för oss med husbilar och det verkar sprida sig i nya Golffuhrer så en ny markering för klubbar som har ställplatser. Så nu väntar vi bara på att det öppnas upp ressuget har ju funnits länge :)
 

Bilagor

  • 10.jpeg
    10.jpeg
    377,5 KB · Visningar: 20
  • 11.jpeg
    11.jpeg
    699 KB · Visningar: 20

Snodden1

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32090
Medlemskap
2021
En ny härlig golfsäsong väntar med massor av nya utmaningar och upplevelser. Det är inte utan att vi husbilsåkande golfare kan känna oss aningen priviligerade. Jag har nu sammanställt en Excel-fil med ca 260 golfbanor i Sverige som välkomnar golfare med husbilar. Och det stora flertalet golfklubbar erbjuder dessutom ställplatser med eluttag.

Visa bilaga 38990

Förteckningen är kompletterad med synpunkter och uppgifter som jag kunnat läsa mig till i golfloungen. Har även kompletterat med eget tyckande och erfarenheter. Jag är faktiskt lite imponerad över att så många golfklubbar är med på vagnen och har insett värdet av det rörliga fritidslivet på hjul.
Min tanke är nu att golfande HBK-are i denna tråd ska lägga in svar med synpunkter och uppgifter om service, ställplatsen, pris på eluttag, golfbanan och annat som kan vara av värde att känna till. Excel-filen kommer att uppdateras efterhand.

Jag har enbart tagit med golfbanor med 18 hål eller mer. Det kan finnas ytterligare golfklubbar som välkomnar husbilar. Uppgifterna är hämtade från "Golfguiden" som ju egentligen är fullt tillräcklig för oss golfare. Denna Excel-fil kan kanske bli en exklusiv tillgång enbart för oss HBK-are.

Golfklubbar som har egen restaurang är angivna i förteckningen. Husbilsåkare som enbart är hungriga och inte har lust att fixa egen lunch eller middag i husbilen rekommenderas att göra ett besök på närmaste golfklubbsrestaurang. Alltid klart bättre än vanlig vägkrog.
V-backen
Underbart arbete för mig som är ny med husbil. en fundering Torshälla GK har vad jag vet inga ställplatser men parkering att stå på men inga el platser
 

jorrim

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Torsby
HBK-Nr
1384
Medlemskap
2024
Kan bara rekommendera Golf klubbarnas ställplatser runt om i Sverige!
Slutade med golf pga. hälsoskäl i fjol.
Var i helgen på Ronneby GK. Den kan verkligen rekommenderas!
Trevligt bemötande rent och snyggt område.
Måste ingå i årets ställplats !
MVH
 

JB-Golf

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33459
Medlemskap
2024
Fantastisk sammanställning! Ser framemot golfen 2022 i Husbilen!
Funderar på att besöka Finland och golfa - Är det någon som har erfarenhet??
Varma hälsningar Jan B
En ny härlig golfsäsong väntar med massor av nya utmaningar och upplevelser. Det är inte utan att vi husbilsåkande golfare kan känna oss aningen priviligerade. Jag har nu sammanställt en Excel-fil med ca 260 golfbanor i Sverige som välkomnar golfare med husbilar. Och det stora flertalet golfklubbar erbjuder dessutom ställplatser med eluttag.

Visa bilaga 38990

Förteckningen är kompletterad med synpunkter och uppgifter som jag kunnat läsa mig till i golfloungen. Har även kompletterat med eget tyckande och erfarenheter. Jag är faktiskt lite imponerad över att så många golfklubbar är med på vagnen och har insett värdet av det rörliga fritidslivet på hjul.
Min tanke är nu att golfande HBK-are i denna tråd ska lägga in svar med synpunkter och uppgifter om service, ställplatsen, pris på eluttag, golfbanan och annat som kan vara av värde att känna till. Excel-filen kommer att uppdateras efterhand.


Jag har enbart tagit med golfbanor med 18 hål eller mer. Det kan finnas ytterligare golfklubbar som välkomnar husbilar. Uppgifterna är hämtade från "Golfguiden" som ju egentligen är fullt tillräcklig för oss golfare. Denna Excel-fil kan kanske bli en exklusiv tillgång enbart för oss HBK-are.

Golfklubbar som har egen restaurang är angivna i förteckningen. Husbilsåkare som enbart är hungriga och inte har lust att fixa egen lunch eller middag i husbilen rekommenderas att göra ett besök på närmaste golfklubbsrestaurang. Alltid klart bättre än vanlig vägkrog.
V-backen
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Fantastisk sammanställning! Ser framemot golfen 2022 i Husbilen!
Funderar på att besöka Finland och golfa - Är det någon som har erfarenhet??
Varma hälsningar Jan B

Inget svar om Finland, men...

Om du blir medlem så kan man genom Avancerat Sök i Husbilsplatser välja Underkategori Golfbana få fram allt på karta
 

Saratoga

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
33275
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Heja V-backen !!!!
-även om jag inte spelar golf,så tar jag "hatten av " för detta gedigna arbete.
Jag önskar att det fanns liknande info om rastplatser,campingplatser mfl kategorier,där var o en kunde fylla i sina personliga kommentarer mm .
Mvh
Lasse W
 
Toppen