• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Golfklubbar med ställplatser

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
En ny härlig golfsäsong väntar med massor av nya utmaningar och upplevelser. Det är inte utan att vi husbilsåkande golfare kan känna oss aningen priviligerade. Jag har nu sammanställt en Excel-fil med ca 260 golfbanor i Sverige som välkomnar golfare med husbilar. Och det stora flertalet golfklubbar erbjuder dessutom ställplatser med eluttag.

Visa bilaga HBK-Golfbanor_V7.6.xls

Förteckningen är kompletterad med synpunkter och uppgifter som jag kunnat läsa mig till i golfloungen. Har även kompletterat med eget tyckande och erfarenheter. Jag är faktiskt lite imponerad över att så många golfklubbar är med på vagnen och har insett värdet av det rörliga fritidslivet på hjul.
Min tanke är nu att golfande HBK-are i denna tråd ska lägga in svar med synpunkter och uppgifter om service, ställplatsen, pris på eluttag, golfbanan och annat som kan vara av värde att känna till. Excel-filen kommer att uppdateras efterhand.

Jag har enbart tagit med golfbanor med 18 hål eller mer. Det kan finnas ytterligare golfklubbar som välkomnar husbilar. Uppgifterna är hämtade från "Golfguiden" som ju egentligen är fullt tillräcklig för oss golfare. Denna Excel-fil kan kanske bli en exklusiv tillgång enbart för oss HBK-are.

Golfklubbar som har egen restaurang är angivna i förteckningen. Husbilsåkare som enbart är hungriga och inte har lust att fixa egen lunch eller middag i husbilen rekommenderas att göra ett besök på närmaste golfklubbsrestaurang. Alltid klart bättre än vanlig vägkrog.
V-backen
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Heja V-backen !!!!
-även om jag inte spelar golf,så tar jag "hatten av " för detta gedigna arbete.
Jag önskar att det fanns liknande info om rastplatser,campingplatser mfl kategorier,där var o en kunde fylla i sina personliga kommentarer mm .
Mvh
Lasse W
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Undrar bara om du har den som csv-fil? Då är det ju lätt att lägga in den i Garmin-navigatorn.
 

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: Golfklubbar med ställplatser

tar även jag hatten av för denna gedigna information jag spelade min etthundrasextionde 18 hålsrunda i onsdags nuär det lite för kallt för spel men iveckan som kommer skall det bli plusgrader igen så då peggarar vi upp igen gott nytt golfår på er alla golfare och andra också mvh stephan
 
F

F.d. 7569

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

V-backen.

Gediget jobb må jag säga. Är det OK att jag lägger med den i mina nästa "Egna Poi-filer"?

//Roger
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Golfklubbar med ställplatser

På Forsgårdens GK (nr 57 i listan) stod jag med husbilen efter ett julbord i dec. -07 utan problem.
Calle
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Anders från Knarrevik
Golfkoordinaterna kan du ladda ner till din Garmin från Golf.se
Golf.se - Svenska Golfförbundets webbplats för tidbokning, golftävling, Svensk Golf och din golfklubb
Där finns det koordinatfiler även till Navman, Mio, Navinon och Tom Tom.

Roger
Helt ok att ladda ner filen bland dina egna Poi-filer. Du kan även gå till Golf.se och ladda ner koordinaterna direkt om du ha någon av ovanstående GPS-modeller.

Calle
Det skulle förvåna mig mycket om en golfklubb skulle neka dig att nyttja klubbens ställplatser efter en middag eller motsvarande i deras restaurang. På natten är parkeringarna in det närmaste helt tomma. Under säsong kommer golfarna för spel redan när det ljusnar så det kan kanske bli lite störning på morgonen.
V-backen
 

Harehn

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1743
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej V-backen. Mycket bra jobb med filen. Vi kan kanske komplettera den med uppgifter om de klubbar som ansluter sig till Golfhäftet när det blir klart.
Hoppas vi kan ses på en runda när våren kommer.
Håkan
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej v-backen.
Dagen efter sov jag ganska länge. Det var ju liksom det som var meningen med att stanna där. När jag väl vaknade var det mycket folk i rörelse, men inga sura miner.
Calle
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Är totalt ointresserad av golf men måste ge dig en tio poängare för ditt jobb.
Det är sånt som värmer.
Har full förståelse för alla utövare av denna sport, frisk luft med långa promenader, det kan aldrig vara fel.

Min hobby* är kanske inte lika hälsosam, men förbannat rolig.


*Stå och harva på en gitarr i en unken mörk klubblokal.
 

Siw och Svante

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1834
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej V-backen.
Tack för Ditt enorma jobb Du lagt ner. Som medlem i Frösåker kan jag komplettera med att det finns några el uttag nuförtiden. Vet inte om Du spelat Frös , om inte, så är den väl värd pengarna precis som Annika tyckte när hon hade sin tävling hos oss. Gå gärna 2 varv, först gul sedan vit tee, så får Du en upplevelse.
Keep swinging
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Harehn
Bra idé att lägga in de golfklubbar som ansluter sig till golfhäftet. Den tar vi.

JanneEkan
Det är inte för sent att prova på, du vet väl att golfare lever längre.

SoS
Frösåker står nu på min lista, har inte hunnit med den banan ännu. Har varit och spelat på Ängsö GK några gånger, tycker att den banan också är mycket trevlig och bra. Märkligt att det inte finns några ställplatser där. Kan bero på att klubben hyr ut egna övernattningsrum och kanske inte vill ha konkurrens eller något annat.

Det har visat att ett antal koordinater i förteckningen är felaktiga och missvisande. Dessa kommer att korrigeras, det är gott om tid tills säsongen drar igång.
V-backen
 
F

F.d. 3132

Guest
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Hej.
Mycket bra lista. En komplettering: Karlshamns GK har el, Kristinehamns GK har gratis tvättmaskin för oss (sponsras av Cabby Husvagnar)
Hälsn. Göran W
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Grymt V-backen!:D:D:D
Förutom ev. tillägg med kommande golfhäfte (från Harehn), kanske även några rader med
våra omdömen, om så då även vilket hcp vi hade när vi spelade.
Se... Nu har du förverkligat det som jag nämnt i en tråd i höstas..! (jag fick inte tummen ur)

Ev. skulle vi kanske kunna ladda ned Excel filen, då skriva ett inlägg att den är under uppdatering,
sedan ladda upp den igen? Om du vill ha hjälp i dit kanon trevliga initiativ!

UllaBulla, inte dåligt jobbat! Jag är dig snart i hälarna, jag tog grönt kort sista veckan i April -08,
har sedan dess spelat över 70st 18-hålare. Senast två dagar innan "Hjul" afton... (kalllllttt) *blink*

BR//MS:music-icon:
 

ullabulla

FD HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022
Sv: Golfklubbar med ställplatser

bra jobbat Stollen. imorgon förmiddag blir det årets första runda skall ju bli milt igen gött svinga lungt och stå inte för nära bollen. vore kul om vi sågs till sommaren på någon bana ihop med andra hbkspelare ha det mvh stephan
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Det stämmer Stollen, det är din idé, väntade ett tag och när ingen lista kom så satte jag igång.
Inspirationen blev starkast när jag i Golfguiden såg att så pass många golfklubbar hade fixat ställplatser varav flertalet med eluttag. Av totalt 600 golfklubbar har nästan hälften ställplatser, det är verkligen inte dåligt.

Noterar att golfklubbarna här i Stockholm är sämre på att anordna ställplatser. Jag har redan kontaktat styrelsen för min hemmaklubb Viksjö GK om behovet av ställplatser. Vi har en stor parkering så utrymme finns.

Den första versionen av Excel-filen är redan under uppdatering. Har fått in en hel del synpunkter och kommentarer. Roger Medin har kollat upp koordinaterna och upptäckt en hel del fel som jag även har rapporterat till redaktionen för Golfguiden.

WEBadmin Gunnar har fixat till så att tråden med Excel-filen hela tiden ligger överst i golfloungen.
V-backen :rolleyes:
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Strålande jobb V-backen!:D
Hojta till om du önskar hjälp med något...
Verkligen "gött" att du tog tag i det, (Tack) ser fram emot våren!

Finns det tid, (före/efter vi musicerat) så brukar vi gå en bana i de städer vi gigar i.
Sedan April till dagarna innan Jul hade vi gått nästan 30 olika banor, vi kom på att
börja skriva dagbok efter vi spelat 6-7st. Först blev det några rader, sedan en bibel..! :twitcy::twitcy::twitcy:

Ps. Allt jobb "what so ever" är uppskattat, take it coolt! Ds;)
Bästa hälsningar,
Magnus:music-icon:
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Stollen
Lägg ut dina berättelser, antingen under personliga betraktelser eller på bloggen eller varför inte under en egen rubrik här på golfsidan. T.ex. med statistik över avbrutna klubbor och bortskjutna bollar.
Calle
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Calle...:wub:

Att börja dela med oss var min tanke i började av höstas, tanke till handling då?;););)
Men, Klubbor: Inga avbrutna, dock fått en att "flyga" längre än bollen (Eslövs GK, skämdes som en "hund" efteråt, insikt ger självkontroll)

Bollar: Eftersom jag slår först, å' tänker sedan... (Opppsss) så har det gått ett
par, tre stycken... Jag har sedan i Maj köpt över 400bollar! Den du..
Som tur är har vi en kille i Bollebygd som säljer beg. NXT Tour för 4spänn st.;)

Men så är jag inte den som letar ihjäl mig efter en boll heller..
Senaste 10 rundorna har jag överlevt på ett 15-tal bollar! Yes!
Målet för året, lugna ned mig, ta i mindre och sikta på 18 i hcp. (nu 26)
Två rundor på en och samma boll!!!

En annan sak, efter att gått dessa banor (ja, ja... jag skall ta mig i kragen å' skriva våra... :rolleyes:) så inser jag hur fin Hulta GK är som bana!
Nu är vi +(plus) medl. -09, räknas således även som medl. i Borås/Kinna å' Kinds.
Borås Norra är inte så tokig heller... Calle, se nu vad du har fått mig till.. (J-kla Calle) :twitcy:

Wroommm, å' över till att jobba med nya låtar ett par timmar...
Höres gott folk!
//MS
 

jatho

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Kungshamn
HBK-Nr
2062
Medlemskap
2024
Sv: Golfklubbar med ställplatser

Vilket jobb, Toppen gjort.
Här kommer några kompleteringar som vi kan bidraga med. På Eda GK kostar det 150,- för en elplats, mycket bra bana.
Saxå GK spännande annorlunda bana, mycket vänligt bemötande vi stog 2 bilar i två nätter med el betalade 50,- totalt. de du.....

hälsningar
Jatho
 
Toppen