• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfyllning I Stenungsund

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Kan du förhandla med dem att Husbilsklubbens medlemmar får 10% i medlemsrabatt, så tar vi med företaget bland våra medlemsförmåner. I så fall, ange en länk till deras webbsida.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Hej Stetsko ,26kr kg är nog dyrast i sverige , senast jag tankade var nere i örkeljunga betalade jag lite drygt 8 kr l går i max 22 l ca 180 kr skiljer ju i såfall drygt 100kr för en fyllning
 

stesko

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
1295
Medlemskap
2026
Hej Anki & Bengt!
Nu tror jag att ni blandar äpplen och päron. Ni nämner att du betalt 8 kr litern, Gasoltanknings 26 kr är kg de vill säga 13 kr litern. När man gör denna typ av uttalande bör man nog jämföra samma saker. Sedan förmodar jag att du tankat LPG motorgas i din fasta tank vilket innebär att energiskatten är borträknad, denna möjlighet har inte de flesta husbilsägare möjlighet att göra. Jag lägger inga aspekter på detta. Jag tycker dock att det är tråkigt att man är vårdslös med sanningen.

Med vänlig hälsning
Steen Skov
Gasolföreståndare på Gasoltankning.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jo jag har fast tank .Förstår inte varför jag kan köpa gasol från en säljare till priset 8kr/L medans du skall ha 13kr/L utgår från att det är samma produkt !!! Ge mej en skälig orsak till att du vill ha 5kr/L mer per L än jag betalat ,å jag tror inte att dina äpplen är bättre än den andra säljarens päron.
 

ViJa

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025
Förstår inte riktigt debatten?
Jag är tacksam för att ha denna möjlighet att fylla den mängd jag behöver till (för mig) ett skäligt pris utan att behöva skifta hel flaska.
Kan man dessutom handla hos någon som vet vad kundservice är gör det inte saken sämre.
Om det är 100 kr billigare i Åmål, Ängelholm eller Haparanda för en fyllning är helt ointressant om jag inte råkar passera just där.
Men det är klart, det finns de som tar bilen och handlar på xx-butik för att man fått en rabattkupong på 5 kr på en halvkilo kaffe. Alla är vi olika och det är ju bra

Må gött
Jan-Åke
 

stesko

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
1295
Medlemskap
2026
Hej Anki & Bengt! Orsaken till mitt svar på ert inlägg var, att ni informerade övriga i Husbilsgruppen om att vi var dyrast i Sverige, när ni inte jämförde samma sak, alltså per liter eller kg. Därav äpplen & päron. Som jag skrev tidigare så förmodar jag att du fyller din tank med LPG motorgas som är befriad från energiskatt, tror inte att du fått tanka en P11 flaska för 16 kr/kg.

När det gäller vår prissättning så är den baserad på våra investeringar samt omkostnader för inköp, personalkostnader mm.

// Steen
 
F

F.d. 1470

Guest
I tax free Livigno betalar man ca 5 kr litern för LPG (95% propan) tankad i fast tank, på vanlig mack. I Tyskland, Österrike och Norge har vi tankat för mellan 7-8 kr litern. Er prislista säger 13 kr litern.

De flesta som fyller gasol vet nog om att man kan ange pris per kg eller liter och vilken omräkningsfaktorn är.
 
F

F.d. 1470

Guest
Alla jämför nog alltid priser med andra länder, eller? Ölresor, husbilsimport, smörpriser.

Lite förvånad att du ifrågasätter prisjämförelser, för bensin är de ju ofta t.o.m. lagstadgade med skyltar väl synliga.

Inga av de länder som nämns är på något sätt extrema i sin kostnadsbild eller beskattning. Men, precis som du själv visar på, är 13 kr litern ett 30-40% högre pris än andra aktörer på samma marknad. Ett faktum som vi som kunder i en marknadsekonomi bör vara medvetna om och gärna sprida.

Även näringsidkaren kan utnyttja en dylik direkt kundfeed back, eller inte, upp till honom.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag tycker nog att prisjämförelser med andra länder i det här fallet är ganska ointressant, eftersom olika regler om beskattning o.s.v. gäller. Man åker ju knappast till Livigno för att fylla på gas. Betydligt mera relevant är jämförelser inom närområdet, att åka långa vägar för att få billig gas är ju lite Ebberöds bank, med tanke på att ingen husbil rullar med en milkostnad under 25Kr/mil.
 
F

F.d. 1470

Guest
Jag tycker nog att prisjämförelser med andra länder i det här fallet är ganska ointressant, eftersom olika regler om beskattning o.s.v. gäller. Man åker ju knappast till Livigno för att fylla på gas. Betydligt mera relevant är jämförelser inom närområdet, att åka långa vägar för att få billig gas är ju lite Ebberöds bank, med tanke på att ingen husbil rullar med en milkostnad under 25Kr/mil.

Tycker inte jag eftersom man visst kan väga in skillnader i beskattning i sin analys, i alla fall om man anstränger sig. Dessutom är inte skillnaderna i beskattning speciellt stor när det gäller LPG, främst momsskillnad, som ju inte är stor.

Dessutom är per definition husbilen något som rör på sig, eller. Så naturligtvis tankar man där man kan tanka billigt. Har jag sagt något om att köra iväg långt för att tanka?

Men, återigen, för att göra detta väldigt enkelt. 9,7 kr litern hos Preem, 6 mil bort 13 kr liter. Och det tycker du är något som inte förtjänar ett uppmärksammande??
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jo, jag tycker att det är intressant med relevanta prisjämförelser, och det var inte jag som blandade in andra länder, men om du tycker att det är så enkelt att jämföra beskattningen av LPG, respektive fyllning av flaskor P11 i de länder som du nämner, så är jag klart intresserad!
 
F

F.d. 1470

Guest
Om du plötsligt tycker att prisjämförelser är svåra eller onödiga så tror jag du själv får fördjupa dig. Jag har redan kommenterat skattepåläggen och kan konstatera att jag har ett rörligt objekt som jag tankar där jag kan billigast.

Du verkar undvika resultatet av din egen jämförelse i nästan samma kommun.

Och slutligen, om jag brukar säga A så brukar du säga Ö, säger jag Ö så säger du A så tror inte detta leder längre.
 
Toppen