• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolfilter

F

F.d. 55671

Guest
Var på husbils klubbens årsmöte i Kristinehamn och besökte en monter med gasolprylar bland annat, gasolfilter och fast gasoltank Vet någon vad denna firma hette ?????
Tacksam om svar
Lennart
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Jag har köpt ett gasolfilter. När det ska monteras bör man använda gängtejp för att få det tätt, eller ska man montera det utan?
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Hej, kanske fråga som passar inte här då jag inte ännu införskaffat gasolfilter. Jag undrar om det inte ökar risk för läckaget ju flera delar/komponenter sätts in i gasolsystemet?
Ska man använda några gummipackningar i samband med installation av extra delar som t.ex. gasolfilter?

Detta leder till generell frågan om packningar i gasolsystem.

Häromdagen ville jag köpa nya gummipackningar som skulle användas då man ska ersätta de gamla i högtryckslangen. De packningarna jag blev hänvisat till, i tillbehörsbutiken, verkade vara något mindre i jämförelse med de gamla. Köpte dem ändå (2st för 76kr), på förpackningen fanns ingen information.
Idag såg jag websida av annan tillbehörsbutik där fanns info: Gummipackning 5010 R15, eller 5011 R20 (R=intern dimension). Alltså finns olika packningar 15 och 20 mm diameter. Kan man använda dessa oavsett dimension?

Mvh Jan
 
Toppen