• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Frissan

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Mitt hår började bli för långt och för grått, enligt mig. Jag hade gjort slingor för ca 2 månader sen och nu började utväxten bli alldeses för grå. Jag har alltid haft s k råttgrå hårfärg så jag har mycket ofta hjälpt naturen på vägen. Men nu såg jag för bedrövlig ut!Iväg till min lokala frissa i Viskafors, fick tid och var där i måndags 15 jan. Jag skulle då jämna ut det irriterande grå. Jag fick på mig en sån där plasthätta som hon knöt under hakan. Hmm, tänkte jag , vad nu då. OK hon vet väl vad hon gör. Och hon gjorde sitt jobb.
Tisdag morgon kom min svärdotter för att städa (Underbart) och konstaterade att: "du har blivit blondin". Så hade jag inte sett det! In och kollade i spegeln. Va f-n. Det där blonda spektaklet känner inte jag! När har hon flytta in? Dessutom var hon inte lite tjock?

Ja, ni förstår kanske.

Värre var faktiskt en gång när jag var yngre och skulle iväg på firmafest. Jag vet att man ska inte gå till frissan samma dag som man ska på fest. Men nu hade det blivit så. Jag hade tatt ledigt en timma innan jag skulle sluta och min dåvarande skulle hämta mig ca 16.25. Hårfärg, rött uppe omkring och svart i nacken. Ca 16,00 skjöljes färgen ur. Nacken som skulle vara svart hade blivit spygrön!! Panik, nu kom ju dåvarande in i salongen för att hämta mig. Där satt jag och såg för dj-vlig ut. Då gällde det att ha humor! Tvätta ur, sätta ny färg. (rött) och hoppas på det bästa. Gubben min fick sitta och vänta ca 60 min på att jag skulle bli färdig. Resultatet blev jättebra och jag hade en kanonkväll på Trägårn i Göteborg

Eva HBK 9
 
Toppen