• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fransmännens bensin protester gav resultat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Du vill ha hårdare tag, vad du nu menar med det. Men som du vet har ju flera människor dött i Frankrike. Jag tycker din kommentar om hårdare tag var precis så som du skriver, dvs oreflekterad. Tänk först och skriv sen!

Jag rekommenderar dig att läsa Bennsans inlägg!


Förstår inte varför du vinklar mitt inlägg på det sätt du här gör - jag kommenterade ditt inlägg ovan med att skriva att mitt inlägg inte har med dödsskjutningar i Frankrike att göra utan att jag (och många med mig) önskar hårdare tag från polisen (och från domstolarna) i Sverige.
Precis som Elegance skriver i sitt inlägg så har även jag vistats mycket i Frankrike och sett på vilket sätt polisen angriper ”buset och kriminella” och det är med tuffare insatser mot de vi idag ser i Sverige. Mitt inlägg har m.a.o. inget att göra med dödsskjutningar i Frankrike och jag förespråkar heller inte att polisen ska använda sina vapen mer i Sverige utan jag önskar ordning och reda i landet och för att få det i Sverige idag krävs det betydligt tuffare tag från samtliga myndigheters sida !
 
F

F.d. 55374

Guest
Förstår inte varför du vinklar mitt inlägg på det sätt du här gör - jag kommenterade ditt inlägg ovan med att skriva att mitt inlägg inte har med dödsskjutningar i Frankrike att göra utan att jag (och många med mig) önskar hårdare tag från polisen (och från domstolarna) i Sverige.
Precis som Elegance skriver i sitt inlägg så har även jag vistats mycket i Frankrike och sett på vilket sätt polisen angriper ”buset och kriminella” och det är med tuffare insatser mot de vi idag ser i Sverige. Mitt inlägg har m.a.o. inget att göra med dödsskjutningar i Frankrike och jag förespråkar heller inte att polisen ska använda sina vapen mer i Sverige utan jag önskar ordning och reda i landet och för att få det i Sverige idag krävs det betydligt tuffare tag från samtliga myndigheters sida !

Du gillade att dom gjort ett bra jobb när 4st stök med.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Du gillade att dom gjort ett bra jobb när 4st stök med.


Jag gillade att polisen till sist fick slut på eländet - inte att 4 blev skjutna !
Kommentarer som ditt inlägg här bidrar till att trasa sönder debattklimatet - allt vinklas så till den mildra grad att det är näst intill omöjligt att debattera vilket är trist men sant !
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Att svensk polis nödgats använda sina tjänstevapen är väl inget som man kan klandra polisen för. Ingen polis har befunnits skyldig & fått några påföljder. Om polisen skjuter verkanseld så gör dom ju det för att skydda sig själva & andra utsatta. Med dagens utveckling i samhället så skall vi vara nöjda att det finns människor som vill arbeta som poliser. Det finns inte många som riskerar sitt eget liv & detta för en dålig lön. Jämför i stället antalet polisskjutningar med antalet skjutningar utförda av "buset". Där ligger verkligen polisen i lä.
 
F

F.d. 55374

Guest
Jag gillade att polisen till sist fick slut på eländet - inte att 4 blev skjutna !
Kommentarer som ditt inlägg här bidrar till att trasa sönder debattklimatet - allt vinklas så till den mildra grad att det är näst intill omöjligt att debattera vilket är trist men sant !

Vad bra att det finns sådana som du på forumet, som kan bidra med bra debattklimat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen