• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fransmännens bensin protester gav resultat

Status
Stängd för vidare inlägg.

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Blir intressant att se vilken annan skatt som höjs i stället, eller vilka nedskärningar som görs ;)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Hur värderar demonstranterna fyra liv, 133 skadade och förstörda kulturvärden och egendom? Hoppas de tycker den stoppade skattehöjningen med vidhängande potentiella miljöförbättring var värt det. Tråkigt om samma demonstrationsgrupper får för sig att allt beror på husbilisternas framfart. Då finns ju risken att de ger sig på oss med tre döda husbilister och 133 skadade samt mängder med förstörda husbilar. Men det är kanske "bra jobbat"?
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Apropå miljövinsten för den tänkta straffbeskattningen på bränsle jämfört med kolkraftverken vilken av dessa två "industrier " står för den största delen av föroreningarna ??? Sedan var det väl grupper som passade på att javlas och plundra affärer . Tror inte att vanligt hyggligt folk som demonstrerade hade någon del i förstörelserna som följde av detta. Sen är polisen i Frankrike väldigt hårdhänta har arbetat där så jag vet hur dom kan vara .
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Man kan ju tycka att demonstrationer är ett sätt att ändra politiska beslut. Se följderna av fransosernas tilltag, är det verkligen värt det? Det finns bara ett sätt att ändra på politikernas obekväma beslut, rösta bort dom i nästa val & låt alla veta orsaken till att dom åkte ut. Sådana här saker skall skötas parlamentariskt & inte med våld & förstörelse. Det skall skötas demokratiskt, inte anarkistiskt. Man kan ju säga att politikernas beslut är folkets vilja, folket har ju trots allt röstat fram dom.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Apropå miljövinsten för den tänkta straffbeskattningen på bränsle jämfört med kolkraftverken vilken av dessa två "industrier " står för den största delen av föroreningarna ??? Sedan var det väl grupper som passade på att javlas och plundra affärer . Tror inte att vanligt hyggligt folk som demonstrerade hade någon del i förstörelserna som följde av detta. Sen är polisen i Frankrike väldigt hårdhänta har arbetat där så jag vet hur dom kan vara .

Ja, hårdhänta poliser skulle vi behöva i Sverige också !
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Har inget som helst med dödsskjutningar att göra - hur kan du ens komma på tanken att skriva så - tänk först och skriv sen !
Du vill ha hårdare tag, vad du nu menar med det. Men som du vet har ju flera människor dött i Frankrike. Jag tycker din kommentar om hårdare tag var precis så som du skriver, dvs oreflekterad. Tänk först och skriv sen!

Jag rekommenderar dig att läsa Bennsans inlägg!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi har varit stoppade i 14 rondeller, från Holland i norr till Pireneer i söder och träffat många ”gula västar”. Det var helt vanligt folk, äldre människor och t.o.m. barnfamiljer. Visst brände dom lastpallar för det var kallt ute, det grillades for dom var hungriga och det sjöngs Marseillaise för dom var Fransmän, men det som hände i Paris hade inget med ”gula västar” att göra. Mer poliser, hmmm... är det verkligen lösningen på problemet? Var någonstans har den modellen fungerat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen