• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

foto

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
När jag skulle titta på gamla filmer från min Sony Handycam filmkamera så blev det fel på den det gick inte att få ner kasseten,minikasset är det.Har någon ett bra råd?skulle så gärna kunna se och bevara filmerna åt mina barn,tyvärr så har jag blandat innehål så det är inte bara och lämna in på överföring skulle så gärna kunne sortera lite,finns det någon apparat att köpa för detta ändamål?och var i så fall?.Finns det någon kasset till vhs att köpa och att man kan bruka minikasset och se på vhs en,hadde en tanke på att köpa en begnad filmkamera men det är förmodlingen ingen ide att satsa på.Har även en modern filmkamera med minneskort som man enkelt kan radera själv det man inte vill ha kvar.Tacksam för alla råd.Valle
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: foto

Om du ska ha en adapter till VHS måste de mindre banden vara VHS-C annars går det ej att köra via adapter i en VHS-spelare.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: foto

Om det är en Sony så är det väl Video 8 eller Hi8 som gäller.
En VHS- eller VHS-C-adapter funkar inte då.

Billigast är förmodligen ett köpa en riktigt bra sådan gammal kamera på tradera eller eBay och använda som avspelare med en videograbber av något slag mellan kamera och dator.
 
Toppen