• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flytta hemifrån!!!!

F

F.d. 11514

Guest
Hej på er medsystrar!
Sitter här och vet inte riktigt vad jag känner, men nu har vår dotter Åsa flyttat hemifrån på riktigt! Hon är 22 och har flyttat bort och hem under några år men i dag har hon flyttat på riktigt, med adressändring och allt! Det känns skönt att hon står på egna ben, och att hon flyttar ihop med sin goa pojkvän men nu kommer hon inte hem och mellanlandar fler gånger... finns det någon som förstår att det känns vemodigt?
Min man och Jag åker ut i europa om två veckor på en enmånadstripp så nu börjar den planeringen på allvar men, men, snyft, vad hjälper det just nu....
Siv:(:wink::(:wink::cool::(:)
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Hej du lyckliga!
Det är ju nu din frihet börjar. Men passa upp. När de dyker upp hemma så länsas skafferi och kyl! Men vilken frihet som uppenbarar sig. Göra precis vad man vill och känner för. Ingen att ta hänsyn till. Total frihet! Om ni har tur så dyker det snart upp en eller flera barnbarn. Det är lycka.
;)
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Flytta hemifrån!!!!

hej och tack!
Du kylskåret blir nog inte länsat på länge hon flyttat 40 mil bort, och barn-barnen hoppas jag dröjer för hon ska plugga i minst tre år till....men det är klart att friheten blir större och det blir nog mer pengar kvar i plånboken också!
Siv
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Förstår så väl.
Min dotter försvann till USA i maj och kommer hem i september. Men då blir det inte hemflytt som vi trodde utan direkt flytt till pojkvän.
Det var ju nyss hon var liten, vart tog åren vägen?
Jag har ju förmånen.....(inte alltid man tycker det :)) att ha två kullar så jag har ju småbarn hemma också på 3 och 5, så det gör det lättare när den stora flyttar.
Men tomt blir det och det tar tid innan man hittar nya sätt att umgås när de inte bor hemma längre.
Kram Ulrika
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Att barnen blir vuxna och flyttar hemifrån är väl beviset på att man har uppfostrat dem till självständiga och ansvarstagande individer? Och fullt normalt i den åldern!

Fenomenet med bortskämda hemmasöner och icke bortgifta hemmadöttrar är väl inget att stå efter? :)

Jag ser på mina döttrar med stolthet och kärlek, starka individer som tagit till sig uppfostran och utbildning och skapat sig goda värderingar och fullföljer sina egna drömmar och planer. Under 18 år var de min huvudsakliga uppgift i livet och jag lyckades!! Och dom är nöjda med mig också!! :wink:

Och sedan fick jag chansen att börja om - med en ny man och ny sysselsättning. Att även barnbarn och husbilsbygge skulle ingå är ju bara extra bonus! Kanske inte patentlösningen för alla men det funkar för mig. :p

Vet inte om jag är särskilt privilegierad i mitt liv och mina val - kan bara säga: Akta dig för vad du önskar dig - det kan slå in!


/elisabeth
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Jag har ju "bara" söner. Kanske har man som mamma inte samma starka bindning som man har till en dotter. Mina söner är fostrade till att stå på egna ben och det tror jag också era döttrar är. Dom klarar sig så bra.

Jag tyckte det var jätteskönt när grabbarna flyttade hemifrån, det är ju det det går ut på, att vi fostrar dugliga medborgare. Var stolt över era barn som flyttar hemifrån och skapar sig sina egna liv, det är ju så det ska vara? Inte vill vi väl ha en bortskämd 35-årig son/dotter drällande hemma som kräver uppassning. Nej fy f-n.

Det är helt normalt att flytta hemifrån till ett eget boende, det har vi också gjort en gång!
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Hej igen!
Ja...tänk vad många kloka medsystrar det finns som förstår och uppmuntrar! Nu har det gått några dagar och livet fortsätter så klart. Vi planerar vidare för vår europaresa och till helgen ska vi faktiskt åka upp till Stockholm och titta hur dom har det i sin nya lya. Åsa har glömt en del saker hemma så vi har blivit inbjudna på en premiärvisit!
Siv
 

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Vet du vad - husbilen blir en riktig tillgång när barnen har flyttat hemifrån. I varje fall om de som våra ungar flyttar till storstan. Underbart att kunna sova på trottoaren i egen kuppe och slippa madrass på golvet. Man känner sig inte heller som om man hänger sig på när man kommer med egen bostad, utan kan sticka iväg och hälsa på dem när andan faller på och umgås som det passar båda parter. Har de annat inplanerat så är man oberoende och kan hitta på något annat.

Lycka till!
Hjördis
 

SMEDBY

HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
2306
Medlemskap
2024
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Vi tycker det är helt perfekt att ha "hemmet" med oss när vi hälsar på hos barn, barnbarn och även föräldrar. När kvällen blir sen, drar vi oss tillbaka till vårt eget och dyker upp morgonen därpå till frukost!
Ni kommer att upptäcka fördelar med att ha "barnen" på avstånd. Det blir ju som en liten semester varje gång man ska hälsa på.
Hälsar Anders och Eva
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Våra barn 4 söner lider av en sorts jojo sjuka,flyttar hemmifrån och tillbaks lika snabbt.

VAD ATT GÖRA ????
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Då trivs de väl hemma.
Annars får man ta saftig hyra;)

Vår store flyttade 1 maj gud vad skönt,ja det tycker jag faktiskt.
Tjejen bodde här också o det var jobbigt för de gjorde inte många knop./susanne:D
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Sussane /.Din gjorde i alla fall några knop,ser jag på våra skulle man kunna tro att tiden står still,förutom att dom blir äldre och skäggigare.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Detta är ett cenario som alla föräldrar förr eller senare måste gå igenom. För vissa går det bra för andra går det sämre.

För egen del har vi lyckligtvis haft tur. Men vi har "flyttat" mycket för våra döttrar.
Både till Lund och Uppsala. Nu många år senare när man ser tillbaka på dom åren som dom bodde hemma så blir man mycket tacksam.

Idag är vi lyckliga "pensionister" och även vi själva flyttar hemifrån då och då.
Detta tänker vi göra så mycket vi kan och orkar. Vi gör detta efter vi själva tycker och det som styr mest idag är bara vädret.

Vi behöver bara kolla hur mycket vi har lust att flytta.
Vissa av oss har fått uppleva det underbara att barnen också har börjat flytta runt på nytt.
Med Husbil alltså. Då kan det inte bli mycket bättre.
/ Kurt.
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Flytta hemifrån!!!!

Nu var mina inlägg skrivna med lite ironi fullt så farligt är det inte ,men ett faktum är att trimma mopeder sen dom var små har dom kunnat och nu skruvas det på bilar och lastbilar men starta en dammsugare är det ingen som kan.
 
Toppen