• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fimpar

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag är rökare (ännu) & jag blir väldigt irriterad på alla dessa evinnerliga påhopp, från sk. "renlevnadsmänniskor". Som rökare tar jag hänsyn till andra, röker aldrig i närheten av de som inte röker & strör definitivt inte fimpar omkring mej. Det är fortfarande inte dödsstraff på att röka. Staten tillåter försäljning med många välkomna skattekronor i sin kassa.Det står idag var & en fritt att röka/snusa/nyttja alkohol men som med allt annat skall man visa hänsyn för sina med människor. Detta gäller även hundägandet.
Var det inte förslag på rökförbud på uteserveringar,
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hade tobaken "kommit fram" idag hade den nog blivit förbjuden , liksom sprit som kostar massor för samhället i alla de brott som begås i fyllan och villan , och vårdkostnader , huruvida tobaken belastar vården går icke att få fram p g a olika "sanningar" beroende på vilken/ vilka som presenterar siffrorna , men skatten idag är över 1,50.- /cigarett.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Alternativ till att inte slänga fimpar ,är det ingen som röker pipa längre ,det var säkert 10-15 år sedan jag såg någon som rökte pipa ,det fans en tobak som heter klan (tror jag)som luktar kola ,det var fina tider,,håkan
 
Toppen