• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Filmserien Gone camping

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Har följt serien av filmer "Gone camping" och måste säga att de är en riktigt trevlig serie med tips om besöksmål, mässbesök, mat tips m.m .
Kanske lite korta snuttar men man är ju svältfödd med program om campinglivet så det får duga. Man kanske har lite fokus på campingplatser men inte på ett överdrivet sätt.

Skön kommentar från en husvagnsägare i en av filmerna på en fråga om det är någon skillnad på husbilscampare och husvagnscampare?

" ja husvagnscampare är lite lungnare... och det är lite mer fart o fläkt på husbilscamparna då de skall flytta och ha sig hela tiden"

senaste avsnittet...
Camping.se - Gone Camping - Sveriges nya reseprogram

Bosse
 
S

Sören-6830

Guest
Tar upp tråden igen, nu är det en ny serie på gång, startade igår.
Tyvärr förstörs programmet av den s k musiken som dränker talet i programmet.Har svårt att förstå att någon producent tycker att den tillför något.
Tror jag struntar i att följa det i fortsättningen.
Gone Camping i TV8 den 16 mars
 
M

Misty

Guest
Tycker att serien är den bästa och kanske den enda idag för campare/husbilsåkare. Tackar stort för tipset att det är en ny säsong som startat. Tack! Håller inte med dig angående musiken. Tycker inte att den förstör, kanske inte heller tillför jättemycket, men den försöker försätta oss i en avslappnad semesterkänsla och jag tycker det funkar.
 
S

Sören-6830

Guest
Hr man en hörselskada efter bältros i örat är det otroligt störande med skvalmusiken samtidigt med talet. Säkert inte bara jag som har problem med hörseln med kraftig tinnitus, Blir tyvärr omöjligt att uppfatta vad som sägs, dåligt att inte orka texta. Hade annars sett fram mot att följa serien.
 
M

Misty

Guest
Är det inte textat? Har inte kollat. Min tinnitus som musiklärare är inte att leka med. Förstår dig verkligen.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
I mitt tycke ett kanonbra program där Martin Öhrnrot är den självklara ledsagaren. Tänk så mkt annat skit som visas och har visats med campingkarraktär genom åren. Gone camping är kort, informativt och inspirerande.
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Definitivt det enda camping/reseprogrammet jag ser på av TV-karaktär. Riktigt bra, gillar mixen av uppslag, kultur och matlagning. Hade gärna kunnat vara 30 min avsnitt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Om man missat delprogram genom åren finns allt samlat på Youtube.
Titta på plattan eller vidarekoppla till TV.
BEBD6429-A45B-469F-9802-6EF360D2EE8C.png
 
Toppen