• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fet Hälsa? "Paradoxen" som knockar etablissemanget!

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Fet Hälsa? "Paradoxen" som knockar etablissemanget!

Haru ingen Latour? -den gillar jag!

Jappe

Har lite dåligt med Grand Cru just nu. Dom försvann i tjog när jag fyllde 50. Och det blev ingen inköpsresa till Frankrike i vintras pga husbilssemester.

Men jag har gott om andra ex.
2012-07-30 15.22.46.JPG

Vin hobbyn har avtagit lite. Då vi har svårt att hinna dricka upp allt före det blir förstört. När vi är ute med husbil så har vi blivit riktigt tråkiga hemma och nästan inga fester (för vi är inte hemma). Senaste tiden har vi bara druckit det dyraste för att inte det skall förfaras.

Planen är att bygga om matkällaren till riktig vinkällare nästa sommar med korshyllor och rätt temp. Då håller det bättre. Jag brukar köpa lådor 3-4 år gamla som får lagras. Men just nu är matkällaren för varm på sommaren och då mognar dom för snabbt. Men kom igen om 1 1/2 år. Då ser det nog bättre ut.
vinhylla.gif
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fet Hälsa? "Paradoxen" som knockar etablissemanget!

1984 köpte jag en kartong Margaux 1980. Senare det året fick jag ett cancerbesked. Jag blev så skärrad så min dåvarande och jag drack upp hela kartongen! "Dumt, barnamord" sa läkarna! "Det hade ni inte behövt göra, vi fixar det här!"

Och det gjorde dom!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fet Hälsa? "Paradoxen" som knockar etablissemanget!

Konklusion!

Nu har jag suttit sedan i tidigt i morse och läst Mats Lindgrens tråd "Fet Hälsa" och jag är övertygad om att han har rätt! Han klär av hela etablissemanget, livsmedelsindustrin, läkemedelsindustrin, oljeindustrin med sina transfetter och hudvårdsprodukter och sist men inte minst, Livsmedelsverket som beter sig som en "strandad sjöko", långt från verkligheten! Det hela känns overkligt men väldigt mycket tyder på att han har rätt!

Fet Hälsa

Kostdoktorn kan mycket i ämnet också!

Kostdoktorn.se - Riktig mat för din hälsa.

Läs själva och lär och förvånas och bli upprörda!

Jappe

“First they ignore you,
then they ridicule you,
then they fight you,
then you win.”

-Mahatma Gandhi

“Om det inte är meningen att vi skall äta djur, varför är de då gjorda av kött?”
-Homer Simpson

Paolo Roberto! Att tvingas springa en timme extra om dagen för att förbränna all pasta är kanske inte så smart trots allt.
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fet Hälsa? "Paradoxen" som knockar etablissemanget!

SirMcLain!
Har du problem med lagring av vinet så har vi en riktig gammaldags jordkällare som håller konstant temperatur mellan 11° och 13° C året runt.
Den kan du få låna mot någon avsmakning då och då.
:D
//W
 
Toppen