• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felkod w45h

F

F.d. 56254

Guest
Vad är det som inte stämmer då felkod w45h dyker upp. Truma 6e är det jag har. Förtydligande: felkoden försvinner när jag kör på gas och el. Den dyker endast upp när vi står utan el och panelen inte är bytt till gas. Det kanske skall vara så?
Mvh Andreas
 
F

F.d. 56254

Guest
Men den fungerar med 230v. Är det de som menas med att återställa driftspänning, att stoppa i sladden?Överhettningsskyddet är inte utlöst.
Mvh Andreas
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Om du har värmen eller varmvatten på och pannan vill värma tex.varmvatten och panelen(CP+) är inställt på el och du är inte kopplat till el så måste du manuellt ändra panelen/pannan till gas.
 
F

F.d. 56254

Guest
Är det då felmeddelandet dyker upp? Då är det alltså inget fel på apparaten utan bara det att den inte värmer vatten och bodel med 12V. Tack för svar, jag har trott att apparaten varit sönder, men då kanske det skall vara så..
Mvh Andreas
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Är det då felmeddelandet dyker upp? Då är det alltså inget fel på apparaten utan bara det att den inte värmer vatten och bodel med 12V. Tack för svar, jag har trott att apparaten varit sönder, men då kanske det skall vara så..
Mvh Andreas

Hej den värmer inte med 12V ...om du ställa CP+ till mix energi då väljer CP+ den energin som finns tillgänglig eller samtidig el och gas.

Speciella funktioner vid blanddrift
Avbrott i spänningsförsörjningen 230 V:
Värmaren kopplar automatiskt om till gasol- eller dieseldrift. När spänningsförsörjningen 230 V återställs kopplar värmaren automatiskt tillbaka till blanddrift.
 
Toppen