• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

F

F.d. 5322

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Klart Facebook...på så sätt håller jag "långtifrånvänner" nära.
//Mia:msn_laugh:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jodå, Krister Nilsson är på fb också.

Krister N
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Vi är med sedan ett par år. I början var jag ganska aktiv, men när andra skriver, "Nu snarkar Jim, så jag går upp" eller "Jag är hungrig och skall ta en smörgås" och det bara blir dylika inlägg dagarna i ända, då tröttnade jag. Jag skriver av mig på min egen blogg och på Husbilsklubben bland lika intresserade. Mvh Matts Torebring
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Joda, jeg er på facebook, - minst innom et par ganger om dagen...:bock:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Njaaääeee....
Tillhär än så länge det illustra sällskapet VVFB. Har nog inte riktigt förstått vitsen...

HBK och Ulrocks täcker mer än väl min" datortid" redan - har inte riktigt plats för ytterligare en tidsslukare i min vardag.
 
H

hianders

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Håller med Roland & Viola!! Inte en "tidsslukare" till. Räcker med SMS, MMS och helt vanliga mejl samt vissa utmärkta sidor som HBK!

VVFB = Våga Vägra Face Book??

fru hianders/Inger

PS Glömde Skype. Vi videoskypar ofta med barnbarnen! DS
 
Senast redigerad av en moderator:

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag var länge motståndare till FB men yngsta dottern övertygade mig till sist att jag måste gå med eftersom de flesta av våra vänner är med där och det ångrar jag inte en dag att jag gjorde.

Sedan en tid tillbaka har även en grupp bildats på FB som kallas "Husbilsvänner" där enbart medlemmar i den gruppen kan läsa vad som skrivs och där är vi för närvarande 82 medlemmar (de flesta är med i HBK).

Där skrivs enbart trevliga inlägg aldrig något tjafs och bråk om någonting så där har vi det enbart trevligt tillsammans som jag tycker det skall vara husbilsfolk emellan.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej, hur många av HBK's medlemmar är med i Facebook? Hör av er!!
(jag finns under namnet Roy Paulsson)


Skulle ALDRIG gå med där. Bättre att träffas i verkligheten tycker jag. Men har man för mycket fritid och vill sitta vid datorn hela tiden så...... VÅGA VÄGRA FACEBOOK !!

Per:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Även jag är med i Man ska ha husbil!

mvh Birgittha i Euran
icon6.gif
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Skulle ALDRIG gå med där. VÅGA VÄGRA FACEBOOK !!Per:twitcy:

Varför skall man vägra Facebook?

Det är ett ypperligt sätt att hålla kontakten med avlägsen släkt och vänner. Det är ocså den yngre generationens sätt att hålla kontakten. Dessutom har det visat sig vara ett vapen i demokratins tjänst.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Varför skall man vägra Facebook?

Det är ett ypperligt sätt att hålla kontakten med avlägsen släkt och vänner. Det är ocså den yngre generationens sätt att hålla kontakten. Dessutom har det visat sig vara ett vapen i demokratins tjänst.

Hej. Jag tycker bara att det räcker med sms, mms, mail, telefon och det viktigaste av allt att träffas i verkligheten. Snart sitter väl alla hemma och chattar på facebook och glömmer att prata med varandra. Ingen bra utveckling eller hur ? Dessutom finns det dom som har annat att göra än att sitta framför en dator jämt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej. Jag tycker bara att det räcker med sms, mms, mail, telefon och det viktigaste av allt att träffas i verkligheten.

Facebook och Twitter har till stor del ersatt det du räknar upp utom att träffas i verkligheten.
Det är lite dyrbart att resa runt jorden, med Facebook är det gratis och sker omedelbart.

Mitt engagemang började med att avgångsklassen i skolan från 1965 skulle samlas för 45-årsjubileum.
Funkade utmärkt. Den mest långväga kom från USA.

aStudent6520100513_71.jpg
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag håller med dig Anders. Facebook och andra sociala communitys, som ex HBK :), är ett bra sätt att hålla kontakt. Det ersätter inte mötet mellan människor, tvärtom, det skapar möten.

/Krister
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Facebook och Twitter har till stor del ersatt det du räknar upp utom att träffas i verkligheten.
Det är lite dyrbart att resa runt jorden, med Facebook är det gratis och sker omedelbart.

Mitt engagemang började med att avgångsklassen i skolan från 1965 skulle samlas för 45-årsjubileum.
Funkade utmärkt. Den mest långväga kom från USA.

aStudent6520100513_71.jpg



Vanliga mail är också gratis och går lika fort. Vad är bättre med fb ???? Tror att dessa medier snart har nått sin kulmen. Är det inte virus så är det väl nåt annat skit. Tänk om strömmen går - då sitter ni där och kan inte kommunicera - vilket öde ! Datorernas betydelse är klart överdriven och alldeles för sårbart för sabotage och intrång.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Vanliga mail är också gratis och går lika fort. Vad är bättre med fb ???? Tror att dessa medier snart har nått sin kulmen. Är det inte virus så är det väl nåt annat skit. Tänk om strömmen går - då sitter ni där och kan inte kommunicera - vilket öde ! Datorernas betydelse är klart överdriven och alldeles för sårbart för sabotage och intrång.

Nu är du alltför pessimistisk!

De sociala medierna är här för att stanna, detta är bara början. När jag skriver i detta sociala medium behöver jag ingen ström eftersom jag och 200.000 nya användare per dag använder iPad.

De virus som jag oroar mig för är influensa- och kräksjukevirus.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Nu är du alltför pessimistisk!

De sociala medierna är här för att stanna, detta är bara början. När jag skriver i detta sociala medium behöver jag ingen ström eftersom jag och 200.000 nya användare per dag använder iPad.

De virus som jag oroar mig för är influensa- och kräksjukevirus.


Ok då. Det är bara inget för mig.

Per
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej. Jag är med. Hälsningar Tina:yes:
 
F

F.d. 25401

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag är med o Håller kontakt med släkt o barnbarn
sunearthur
 
Toppen