• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

F

F.d. 30064

Guest
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Men det är bekvämt

/M

Kan inte annat än hålla med, under långkörning är det nästan nödvändigt att passa på att sträcka lite på benen för att ryggen inte ska gå av helt. Jag föredrar att njuta av tillvaron, då man aldrig vet när den kan ta slut, istället för att oroa mig för sådant som möjligen eventuellt kanske kan hända någon gång i framtiden. Men vi är alla olika o det är okay, alla må göra som de vill i sin egen husbil. Huvudsaken ni mår gott där ni är. Är som sagt mer oskyddad bak på makens HD Softtail.

// Sylvia :mcride:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Juu, spänningen stiger! Vill minnas att jag sett en hund på instrumentbrädan, inte i knät, för där satt gumman.....:D:D:D

Sådärja....då har jag photoshop´at

P5250608.JPG

BigSpender, är det så här oansvarigt du åker omkring???:mad:

Tyvärr måste jag då revidera min uppfattning om dig som den ansvarsfulle hussen och husbilsägaren!
:D:D:D:):)

OBS! Det är ett fotomontage, förutsätter därför att det inte kommer att ske några omotiverade påhopp.

TommyD
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Sådärja....då har jag photoshop´at

Visa bilaga 115875

BigSpender, är det så här oansvarigt du åker omkring???:mad:

Tyvärr måste jag då revidera min uppfattning om dig som den ansvarsfulle hussen och husbilsägaren!

OBS! Det är ett fotomontage, förutsätter därför att det inte kommer att ske några omotiverade påhopp.

TommyD

Nu skall vi inte förhasta oss. Ofta diskuterar jag ur principiell perspektiv. Min hund ligger aldrig på instrumentbrädan under färd, utan är fastsatt i sin sele på soffan. Jag tror att de flesta gör så. Därför föreslår jag att du reviderar en gång till.
Fotomontaget är verkligen förbluffande realistiskt, men jag hade önskat lite mer vidvinkel för att även få skymt av "gumman" i knät....;)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Nu skall vi inte förhasta oss. Ofta diskuterar jag ur principiell perspektiv. Min hund ligger aldrig på instrumentbrädan under färd, utan är fastsatt i sin sele på soffan. Jag tror att de flesta gör så. Därför föreslår jag att du reviderar en gång till.
Fotomontaget är verkligen förbluffande realistiskt, men jag hade önskat lite mer vidvinkel för att även få skymt av "gumman" i knät....;)

Hmm... Försökte skoja till det, men är lite orolig att det har missuppfattats.

Därför har jag reviderat det en gång till genom att tillföra inte mindre än fem smiley's i texten, för att understryka att det är ett försök till humor, om än tafligt. :)

Tommy
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Vi som har en Plåtis kan inte sitta lika bekvämt med fötterna på Instrumentbrädan. Men det funkar ypperligt att sova i sängen när den andra kör.:):):):):):)

Hur ser säkerhetsbältet ut för den "trötte" som sover i sängen under körning? ... eller litar den "trötte" helt och hållet på sin partners och mötande bilisters körskicklighet? :swoon:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Då är vi där igen, självbevarelsedriften. Var & en borde väl veta att är man ligger & inte är fastspänd eller sitter fastspänd på ett olämpligt sätt så är risken oerhört stor att man minst skadas om olyckan är framme. Få ont, skadas eller i värsta fall dö vill väl ingen. Sedan kan man fråga sig vad polisen säger om dom upptäcker detta. men till syvende& sist är det upp till var & en hur man agerar.

Bennie
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Tiderna förändras.

Mellan 6-10 år gammal bäddade mina föräldrar säng åt mig i Volvo 145: an. Där var man hela semestern. Spänta tänd ved till vedspisen fick ju alla smågrabbar göra. Man kunde t.o.m palla äpplen utan hjälm.

Andra tider nu. Nu får inte ens småungar sälja DN på söndagar eller frön i villaområdet.
 
Senast ändrad:

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Skriver ut vilken fallhöjd som motsvarar dess hastighet
fall.png
Hur ska man ta imot sig?
//Arne B
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Exponentiellt kurva, samma som dieselförbrukning. Så vid 110 km/h skulle fallhöjden mot duschväggen i en plåtis vara ca 47 meter. Man ser ofta i filmer när någon faller från ett tak, att stackar'n alltid landar på ett biltak (aldrig en husbil) :twitcy:
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Nu skall vi inte förhasta oss. Ofta diskuterar jag ur principiell perspektiv. Min hund ligger aldrig på instrumentbrädan under färd, utan är fastsatt i sin sele på soffan. Jag tror att de flesta gör så. Därför föreslår jag att du reviderar en gång till.
Fotomontaget är verkligen förbluffande realistiskt, men jag hade önskat lite mer vidvinkel för att även få skymt av "gumman" i knät....;)

Jag va övertygad om att dina Afganer låg uppe på instrumentbrädan och höll koll på läget
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Exponentiellt kurva, samma som dieselförbrukning. Så vid 110 km/h skulle fallhöjden mot duschväggen i en plåtis vara ca 47 meter. Man ser ofta i filmer när någon faller från ett tak, att stackar'n alltid landar på ett biltak (aldrig en husbil) :twitcy:

Det är här finessen med förstängning kommer in. Om du inte har någon sträcka att accelerera på så blir det inte heller någon kollisionskraft. Det kommer att göra ont ändå men inte som vid fall eller liknande.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Jag va övertygad om att dina Afganer låg uppe på instrumentbrädan och höll koll på läget

Har "bara" en Afghan. De är försiktiga generaler och vädrar riskmomenten långt före oss männsikor, alltså ingen risk att man ser en Afghan på instrumentbrädan. Däremot finns mängder med småhundar som älskar värme och vill alltid vara i blickfånget. En sådan ras är IG, en annan Pudel, plus många fler. Har de väl lärt sig att utsikten är fenomenal, nära husse & matte, så vill de alltid vara på brädan, första parketten liksom. Placerar man dem sedan på deras riktiga färdställe, så får man lyssna skärande bakhjulslager några mil innan hunden accepterar läget.....;)

Många småhundar är förbluffande intelligenta - i den mån att hitta på för att få sin vilja genom - Jag vet en liten jycke i blekinge som är så bra att simulera hjärtinfarkt att en grön vetrinär går på det. Efter långa utredningar minus 10.000kr vet nu husse och matte att jycken är kärnfrisk men har anlag för simulering och manipulation....;)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Självklart har jag fötterna i fönstret. Har inte ni det?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Fötterna på instrumentbrädan - hur tänker ni

Om man ändå hade det, jag måste ha fötterna på golvet.:(
 
Toppen