• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbud fossildrivna fordon

Status
Stängd för vidare inlägg.

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Det här är inte politik utan vedertagen fakta som vi alla står inför om vi vill ha en hälsosammare miljö. Hoppa över trådarna som retar dig!
Har du ingen självkritik alls ?? Du har propagerat för resor med husbil själv och offentliggjort vilka platser du avser att besöka samt torggjort besöksmål med husbil (dieseldrivna) det haltar betänkligt i i argumenten ???
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Har du ingen självkritik alls ?? Du har propagerat för resor med husbil själv och offentliggjort vilka platser du avser att besöka samt torggjort besöksmål med husbil (dieseldrivna) det haltar betänkligt i i argumenten ???
I väntan på eldrift har du något bättre förslag för att kunna uppleva sin omgivning än husbilen? Att trampa runt på cykel i Europa är jag för gammal för.
 
F

F.d. 55374

Guest
En sådan där fantasi bil som kör själv hur klarar den 2 dm blötsnö?
Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det vore konstigt om de förbisett detta.
Vinterdäck är nog en fördel som med vilket fordon som helst.

Jag har det du kallar "autopilot" i min bil & en sak är säker. Jag litar definitivt inte på att bilen klarar prekära situationer vid halka & dåligt väglag med längre bromssträcka som följd. Att en Tesla skulle klara detta är högst otroligt. Teslan är väl ingen "underbil", enda skillnaden mot andra märken är att den har batteridrift.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Teslan är väl ingen "underbil", enda skillnaden mot andra märken är att den har batteridrift.
Jo, den är en underbil som än så länge har ett stort försprång.
Huruvida den självkörande bilen klarar även halkkörning får framtiden utvisa. Alla andra situationer klarar den på ett säkrare sätt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det är samma skepsis som jag möttes av vid beskrivning av navigeringsappar för 10 år sedan. Att en app i en mobil kunde hitta rätt var på den tiden en utopi för vissa. Nu vet de bättre!
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Autopiloten går inte att aktivera om det inte framgår tydligt var vägens filer är. Ibland blir man förvånad hur duktiga kamerorna och dataprogrammet är, men helt snötäckt väg klarar den inte. Än. Man får köra själv eller vänta på plog- och saltbilen. Gissar på att ingenjörerna prioriterar de miljoner kunder som har mestadels barmark framför några tusen kunder i norra norden.
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Hur kan du jämföra en app med en bil som kör själv.

Nu när det finns i varje mobil kan det framstå som enkelt, men det är ett otroligt komplext system som ligger bakom. Bara det att göra 100-tals raketuppskjutningar för att implementera GPS! Definitivt jämförbart i komplexitetsnivå skulle jag påstå.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
tor-ake vilken färg valde du?
Jag har ännu inte kommit till skott, vill veta leveranstiden först.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Fikk just beskjed fra sønnen at Tesla i Norge i forbindelse med slippet av modell 3 leverte 8000 biler på noen få dager, de hyrde Norges Varemesser i Lillestrøm som utleveringssted. Opp til 500 biler om dagen og 7 dager i uken.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det här börjar bli på gränsen till barnsliga fantasier. Inte nog med att herr Knarrevik är självpåtagen expert i miljöfrågor, nu också teknisk expert. Jag börjar tvivla på huruvida det står rätt till med detta.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Fikk just beskjed fra sønnen at Tesla i Norge i forbindelse med slippet av modell 3 leverte 8000 biler på noen få dager, de hyrde Norges Varemesser i Lillestrøm som utleveringssted. Opp til 500 biler om dagen og 7 dager i uken.
Varför har jag inte flyttat till Norge?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen