• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Föräldrar och skola

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Har barnen numera inga föräldrar och vad gör man i skolan? Jag ser rätt mycket varje vecka som är konstigt. Den asfalterade ytan till höger i bild är en dubbelriktad cykelbanan med gångbanan.
Kameran har två ingångar därför visas två bilder, klicka upp den översta bilden så visas bara den.
 

Bilagor

  • pojke cyklar.mp4
    15 MB · Visningar: 401

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det fenomenet ser vi där jag bor också. Även bland dom nysvenskar som finns i vårt lilla samhälle är detta mycket vanligt. Dom cyklar mot trafiken, på trottoarer, utan tillstymmelsen till ljus när det är mörkt & det gäller både vuxna & barn. Det är riktigt otäckt, skulle man köra på & skada någon så skulle man få leva med det resten av livet.
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Detta har förvånat mig många gånger. Här i min omgivning cyklar kvinnor och barn på vänster sida och promenerar på höger sida av vägen. Det finns inga trottoarer. Inne i centrala staden cyklar samma grupp på trottoarerna. I en debatt i lokalradion var et många som ansåg att man skulle cykla på vänster sida!!!! Det där med reflexer är tydligen inte att tänka på.
Vad har hänt?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ni ser cyklisten till höger i bild. Han har också föräldrar och kanske gått i skolan. Filmen är delar i två delar då den var för stor att ladda upp.
 

Bilagor

  • Föreningsgatan del 1.mp4
    18,5 MB · Visningar: 57

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Om ni tycker det där är uppseendeväckande ska ni följa med mig i Stockholms citytrafik en dag. Jobbar som snickare och mestadels i city runt Stureplan.
Här cycklar man och går hur som helst.
//Andreas
 
Toppen