• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Europa garanti häftet

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Hej,

Jag har köpt en begagnad husbil av årsmodell 2017 som togs ut i mars i år, och på Europa garanti häftet står förra ägarens namn, och jag undrar då om det blir problem om jag tex är ute i Europa i sommar och behöver åberopa garantin av någon anledning?

/Stefan
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Vissa tillverkare kräver att den nya ägarens uppgifter skrivs in i garantihäftet (vidimerat av auktoriserad återförsäljare) och/eller anmäls till fabriken.

Exakta villkor för just din husbil torde framgå av texten i garantihäftet.

Pålle
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Har aldrig haft problem med det. Har ägt 5 tyskimporterade husbilar och mitt namn har inte skrivits in i garantihäftet. Har gjort ett par garantireparationer här i Sverige, senast i våras.
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
451
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024
Ring till Fiat märkes verkstad be dom kolla att garantien är startad på din bil.
Tror dom kollar i datorn att du har garanti på bilen inte häftet.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Ring till Fiat märkes verkstad be dom kolla att garantien är startad på din bil.
Tror dom kollar i datorn att du har garanti på bilen inte häftet.

Hej,

Garantin startad, görs inte detta automatiskt när den reggas på den första ägaren? Får kolla detta också då!

Jag läste igenom garanti häftet och hittade ingenting om att skriva in den nya ägaren, men kanske bäst att kolla upp detta ändå med generalagenten.

Tack för alla svaren, fantastiskt forum med så många hjälpsamma människor!

/Stefan
 
Toppen