• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett avslutat kapitel.

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 4754

Guest
Hej.

Den intresserade av PMR har kanske uppmärksammat att Hasse, Kenth och Knausen som har utgjort arbetsgruppen ”Radiosamband” har lämnat gruppen.

Vi har efter bästa förmåga försökt att komma fram till ett gemensamt radiosamband som vi kan använda inom klubben. Tyvärr så misslyckades vi. Någon kanske vill påstå att vi inte höll hela distansen ut. Vi säger inte emot detta påstående. Vi har emellanåt upplevt en ganska brant uppförsbacke och det har ibland varit intressantare att diskutera nya innovationer än att enas om ett gemensamt radiosystem.

Vi lovade också att skriva en motion till årsmötet. Vid kontakt med styrelsen framkom det att detta inte var nödvändigt. Vi accepterade detta svar, men kan i efterhand konstatera att utan viljekraft är det svårt att komma vidare.

Det har också sagts att PMR kändes lite störande på Ragglandaträffen och det var inte alls vår avsikt att det skulle upplevas så. Vi vill samtidigt poängtera att vi också har fått mail i andra riktningar med glada tillrop och flera medlemmar har på olika sätt visat tacksamhet för att vi arbetat med PMR. Detta har känts glädjande och vi passar på att tacka för detta.

Släng nu inte era apparater! De är användbara i många olika sammanhang och är betalda ex.vis efter några dagars kompiskörning för att ge ett exempel. Det finns många användningsområden som framgår när ni läser i forumet.

Naturligtvis bidrar vi som har hållit på med PMR även i kommande trådar med den kunskap vi har skaffat oss under resans gång.

De bästa radiohälsningar
Kenth, Hasse, Knausen.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Ett avslutat kapitel.

Knausen;

Jag kan inte förstå varför du och de andra i gruppen känner ett misslyckande. Allt kan inte bli perfekt från början, ert initiativ var bra och en fortsättning med gemensamma krafter skulle säkert kunna få systemet att fungera utmärkt.

Ingen hade väl väntat sig att allt handhavande av apparaterna skulle vara proffessionellt och korrekt första gången man försöker använda dem. Det behövs träning och gärna utbildning som kunde ledas av arbetsgruppen.

Arbetsgruppen läggs inte ner med detta, den kommer att fortsätta. Allt sker ideellt på fritiden ingen kan kräva att allt skall göras på en gång, men ju fler som hjälps åt desto snabbare går det, så jag uppmanar alla intresserade att ingå i gruppen.

PS. Eftersom du hade stängt tråden, låter jag den förbli stängd efter detta inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen