• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhter av Truma LevelControl?

F

Fd.47585

Guest
Har installerat två sådana sen några veckor. Visar kvarvarande nivå väldigt precist och rätt (fyllde inte helt tom flaska som enligt Levelcontrollen hade 1,2 kg kvar och när dom vägde inför fyllningen sa han 1,3 kg kvar). Dock måste man ha iNetbox för att den skall fungera och det är iNetboxen man kopplar ihop med telefonen. Man kan då ställa in larm när gasen börjar ta slut och det fungerar även om man inte är vid husbilen, då skickar den sms istället. Samma sätt om man ber om fordonsstatus borta från husbilen så får man svar på sms om innetemp, vattentemp, om bilen är ansluten till 230 volt, om timerfunktionen är på eller ej, spänning i bodelsbatterierna, gasmängd i bägge flaskor (om man som vi har två) samt gissad kvarvarande tid på de bägge flaskorna vid gasförbrukning. Jag är väldigt nöjd med våra levelcontroll då vi åker året runt.
 
F

Frudden

Guest
:mad:

Det jag reagerade på var i den här texten:
"Skickar resultatet via Bluetooth (i närområdet) eller via sms (på avstånd) direkt till din smarttelefon eller surfplatta".

Det kan inte jag tolka på något annat sätt än att den LevelControl INTE behöver gå via någon annan enhet.

// Fredrik W
 
F

F.d. 24550

Guest
"Direkt" i detta sammanhang skall nog snarare tolkas som "snabbt" än som någon kommunikationsspecifikation. Det framgår tydligt när man googlar på produkten att iNetBox krävs. Personligen tycker jag att det är helt ointressant att kolla gasolnivån på distans. Då är jag mer intresserad av iNetBox för att kunna starta pannan remote t ex så att det är varmt och gott när jag kommer hem. Där kan jag se ett värde med det.
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Har iNet kopplad till min Alde 3020 och Truma Aventa och har därmed full kontroll över hela klimatstyrningen på distans. Den har utöver Alde Smartpanel flera möjligheter till personliga inställningar såsom max/min larm på temp.

När det gäller Levelcheck så ger den Instant info avseend ehur mycket gas som finns kvar. Därutöver finns en algoritm i systemet som räknar fram hur länge gasen räcker utifrån nuvarande förbrukning.
 
Toppen