• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En om dagen

F

F.d. 21911

Guest
Sv: En om dagen

Jo hittills har det gått bra med en om dagen men visst lite pyssligt är det ju när man i princip helt rensat närområdet på gömmor.

Men vad gör man inte för en souvenir?

Arrangerade event på "International Geocaching Day" också
 

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: En om dagen

Vi försöker också ta minst en cache på varje ställe vi besöker. Just nu står vi i Gällivare och vi har plockat 2 st. Vi spar dom andra tills nästa gång

Kjell och Ann
 
F

F.d. 25288

Guest
Sv: En om dagen

Varit på Drejarschottisen i Lidköping sedan mot Spiken ner längs Vänern till Vänersborg.Upp på västsidan till Dals Långed ner till Vita Sannar vid Mellerud.Hemåt via Borås.Det blev 20 fynd på den resan samt några missar men ändå besök på fantastiska platser som man inte hade hittat utan geocaching.Två höjdpunkter var Strömsundet norr Spiken och Hindens Rev.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: En om dagen

Visst är det häftigt när cacherna bjuder på naturupplevelser?

image-705732.png
image-708567.png

Sodom, Brofjorden
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: En om dagen

Då har man klarat av en om dagen, det krävdes en del att spara några nya i närområdet och få dem att räcka till.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: En om dagen

Hej
En om dagen har det inte blivit men runt ett 20-tal är det, har också varit ute efter ett par som jag aldrig hittat.
Om en stund skall jag dock ut och försöka att hitta ytterligare en.

/Stig
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: En om dagen

På tal om hittade cacher finns det en medlem på HBK som hittat över 15.000.

image.jpg
 
Senast ändrad:

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: En om dagen

Jag tog min 31:a av 31 under Augusti här i Ängelholm efter Lergökarallyt. Jag tog ju några flera under månaden också förståss :spinny:
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: En om dagen

Är sugen på att börja leta men har inte kommit igång ännu. Tittat på hemsidan https://www.geocaching.com/premium/default.aspx och anmält mig. Tittat på instruktioner mm även på Svenska Geocaching i Sverige sidan. Hämtat några Appar till Iphonen och tittat lite då och då när vi varit på resa men inte tagit mig i kragen och letat rätt på dem. Måste väl fixa lite saker att byta med också vad jag har förstått. Men snart blir det väl av. Kanske finns i närheten av Elmia så man kan starta igång den helgen. Vilken App är att föredra till Iphone 4S och Ipad 2?
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: En om dagen

Japp, klarade av hela augusti och avslutade i Norge med 472 gömmor loggade på ett dygn...

Man behöver inga bytessaker om man inte vill byta, det enda du egentligen behöver är en penna och någon form av navigeringsverktyg (GPS, smartphone eller liknande).
Jag föredrar den officiella appen från Groundspeak men den kostar några kronor att köpa.
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: En om dagen

Nja, lite fler minuter än så är det på ett dygn ;-)
Vi låg på ca. 24-25 cacher/timme under större delen av dygnet.
 
Toppen