• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En bild säger mer än 1000 ord

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
En bild säger mer än 1000 ord, sägs det. Tyvärr kommer jag inte åt mina bilder från kortläsaren i datorn längre efter det att jag installerat Windows 10. Hur i herrans namn gör man?

Någon som vet hur man går tillbaka till Windows 7?

Microsoft har fått fnatt och ställer till det med appar och allsköns konstigheter. Windows 10 verkar vara anpassat till någon sorts dagisnivå där man försöker efterlikna systemen i paddor och plattor.

Ett ord säger mer än 1000 symboler!

Förargad Jappe
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

Hej!
Låter som att drivrutinen för kortläsaren behöver uppdateras.
Det är nog synd att lämna Windows 10, som i grunden är snabbt och stabilt. Ladda ner Classic Shell till datorn så slipper du dagismiljön. Har haft det sedan Windows 8 och det fungerar verkligen. Ser ut som Xp och framåt.
Thomas
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

Jag har gått tillbaka till Windows 7. Där trivs jag.

Men, var hittar man Classic shell?

Jappe

PS. Det här meddelandet gjorde mig lite fundersam när jag uppdaterade till Windows 10.

vissa åtg.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

Passa på och lägg bilderna i molnet innan hela hårddisken kraschar.
Det gör den förr eller senare, imorgon eller om 5 år.
Gratis i Google Foto med obegränsad volym, enkelt att nå bilderna från dator, platta eller telefon.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

Passa på och lägg bilderna i molnet innan hela hårddisken kraschar.
Det gör den förr eller senare, imorgon eller om 5 år.
Gratis i Google Foto med obegränsad volym, enkelt att nå bilderna från dator, platta eller telefon.

Hade jag lagt alla min bilder i "molnet", då hade jag gått i personlig konkurs...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

En annan sak är att man slipper belasta varken forum, sociala media eller epost med att skicka stora filer, bara att dela med sig av länken.

https://goo.gl/photos/fUR8Qx4K9BEfxc3DA
En f.d. orustbo i förskingringen, närmare bestämt i Trittenheim vid Mosel.
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: En bild säger mer än 1000 ord

Selv har jeg 10 TB tilgjengelig, men bare brukt 100 GB på OneDrive. Dette sammen med full microsoft office for opp til 5 personer i familien for godt under tusen kr året. Alle medlemene i familien har minst 1 TB tilgjengelig på OneDrive.

OneDrive for windows 7, 8 og 10 pluss på mac har bra funksjonalitet, utgaven på windows 8.1 har et par designfeil som og var med på 10 men er blitt rettet opp i løpet av august.

En finesse vi har utnyttet for våre bilder er automatisk kopiering ut til de andre pcene av en bildemappe struktuer som Grethe holder vedlike. Denne strukturen er på 30 GB som vi ønsker å ha tilgjengelig offline. I tillegg er denne strukturen tilgjengelig fra våre telefoner, men ikke offline. Andre mapper ligger synlige, men innholdet er kun tilgjengelig online.

Når en leser ms office sitt tilbud så ser det noen steder ut som det er 1 TB lagring inkludert, andre steder står det ubegrenset og noen steder står det 10 TB. Men se på familie lisensen! Denne koster mindre enn for 2 personlige og gir 5 personer sine konti og lagring.
 
Toppen