• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elcykel, köpråd

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Elcykel, köpråd

Vi har fått konverterat våra befintliga cyklar, det blev mycket bra. Varför vi inte köpte nya elcyklar berodde på att våra gamla cyklar var helt ok.
Intresserad kolla med elcykelexperten Habo
 
F

F.d. 50786

Guest
Hej!
Var har du köpt skärmar och pakethållare till din Folkvänlig Ikea elcykel?
 
F

F.d. 55939

Guest
Hänger ni era cyklar bak på cykelställen?
Jag är orolig att mitt inte skall hålla för två elcyklar. Har ni förstärkt upp dessa ställ på någotvis?
 

Leumi

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21941
Medlemskap
2024
@lata dagar: Vi har precis de märkena Du funderar över, jag har en Batavus o hustrun en Ecoride. Båda cyklarna har ”mittmotor” d v s motorn i pedalerna. Batavus har Bosch o Ecoride Shimano, båda 8vxl med fotbromsar o hydrauliska skiv- o fälgbromsar. Vi är supernöjda med båda cyklarna, lång räckvidd (omkr 10 mil på ”mellanläget”) o kvaliten känns mkt bra. Vi har dem hängande bak o förvarar batterierna inne i bilen under färd. Vi kompletterade med varsin fyrkantig cykelkorg från Biltema att ha bak på pakethållaren - perfekt i storlek för bl a Aldis stora kassar, ett par lådor vin etc, Lycka till med köpet om det ff är aktuellt,
 
F

F.d. 56385

Guest
Någon som har eller vet något om Orion Smart? För och nackdelar
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Lite info för er som är intresserade av IKEA's elcykel Folkvänlig. Cyklat 12 mil på den nu och är väldigt nöjd med den. Prisvärd, särskilt nu med elcykelpremie. Lite bonus i videon är bilder från Lyrestad ställplats och Göta Kanal.
 
Senast ändrad:
Toppen