• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EasyGo+BroBizz

gosjos

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2024
Nu har jag fått min EasyGo+ och då undrar jag är den inställd och klar enligt VEHICLE DECLARATION .Eller måste jag kolla att Axlar och dylikt är rätt inställt.
Koppling till betalkortet skall väl uppdateras ?
Tacksam för svar
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Vad jag förstår är hela konfigurationen klar vid leverans. Dock bör man kontrollera att det finns en aktuell koppling til ett giltigt och öppet betal/kredit-kort. Kontollera alltså att kortet är öppet betalningar utanför Sverige och över internet.
 
R

RobbeS

Guest
Behövs inte. Det är färdigt inställt. Ska du däremot åka Scandlines färjor eller köra över stora eller lilla bält måste du anmäla den på deras hemsida. Som tidigare sagt måste du också anmäla ett kredikort.
I övrigt så fungerade den klockrent för oss i sommar.
 

gosjos

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Malung
HBK-Nr
9260
Medlemskap
2024
Tack för svaren. Skall eventuellt användas i Österrike. En följdfråga , monteringen visar lite svårbegriplig. Har läst att en del sätter den si eller så ? ( det är väl viktigt att den sitter rätt och blir ett Pip speciellt i Österrike annars blir det dyrt.
 
R

RobbeS

Guest
Inte så svårt att montera. Jag satte den på mitten av rutan ca 10 cm från nederkant så den inte skyms av vindrutetorkarna då dom står stilla.
Pipet går inte att missa...
I Österrike pep den dessutom hela tiden, 26 gånger under färden genom Österrike mellan Tyskland och Italien.
 
Senast redigerad av en moderator:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag placerade min i överkant av rutan i mitten, den är lättare att ta loss för manuell scanning som förekommer på vissa färjor tex.
Den piper inte längre vid Öresundsbron vilket den gjort tidigare, men fungerar ändå.
 
R

RobbeS

Guest
Jag placerade min i överkant av rutan i mitten, den är lättare att ta loss för manuell scanning som förekommer på vissa färjor tex.
Den piper inte längre vid Öresundsbron vilket den gjort tidigare, men fungerar ändå.

Vi hade det problemet vid överfarten till Puttgarden. Men då tog vi fram pappret som bifogades till BroBizzen som också har scanningskod och det funkade bra det med. Själva dosan sitter fast med dubbelhäftande tejp.
 

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
En näraliggande fråga; hur gör jag när jag byter till en ny HB? Räcker det med att jag loggar in och raderar kortuppgifterna? För jag gissar att det så att easy-go+ följer bilen till nästa köpare och denne får skaffa en inloggning för att ange kortuppgifterna.
Tomhof
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har tagit dosan med till nya bilen, du får skicka in den till Brobizz i Danmark för omprogrammering.
RobbeS ,jag har provat att lämmna dessa papper också men dom har iallafal velat läsa av dosan, den sitter med kardborrtejp inga problem att trycka tillbaka igen.
 
Toppen