• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

E-cigaretter

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: E-cigaretter

Tack för alla erfarenheter och tips.
NU har jag diskuterat med hustru och vi har bestämt oss för att - en gång till - testa nåt som tidigare fungerat.
Vi startar imorgon med att varje vecka vara rökfria mån tom torsdag för att före jul sluta/göra ett längre uppehåll - tex till nästa utlandsresa som brukar vara i maj månad.
Detta har vi klarat tidigare och ska klara det igen - för att ev bli helt rökfria - nån gång i framtiden - förhoppningsvis under 2015.
Vänner å bekanta är till 90-95 % rökfria och det underlättar mycket.:)
Än en gång TACK för alla tips och erfarenheter!
Nu kör vi! :)
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: E-cigaretter

Hoppas ni lyckas med er variant även om jag tror att ni kommer att råka ut för samma bakslag som tidigare. Röker man tors - söndag är man fortfarande rökare. Jag tror att ni försöker lura er själva. Har ni hållit upp mån - tis - ons har ni gjort det värsta. De 3 första dagarna.

Att ni sen säger och tror att ni skall sluta under 2015 betyder att ni inte har den rätta motivationen, ni har inte tagit det personliga medvetna beslutet. Så tyvärr- kalla mig vad ni vill, men det kommer inte att lyckas utan det mentala beslutet att nu f-n lägger vi ner.

Någon skrev ändra vanorna. När maten är uppäten upp och packa diskmaskinen, ta en morot och en promenad. Ta bort tillfällena då vanan säger att man skall tända ciggen. Gör man annat än man är van vid får man lite draghjälp.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
803
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: E-cigaretter

Slutade röka för 40 år sedan, då jag gick iland efter sjömanslivet där en limpa kostade 5 kronor. Iland kostade det nog 50 kr för en limpa.
Kommer ihåg att de första 10 dagarna så var det besvärligt, men sedan gick det bättre och bättre. Tror fortfarande att om jag röker en cigarett eller två så är jag tillbaka på mina 40 ciggs om dagen snart igen.

Efter vad jag sett på andra så verkar den svåraste perioden vara efter 2 till 3 månader. dvs när man tror att man är rökfri får man för sig att ett paket cigaretter till en fest går bra, men det gör det oftast inte utan man är fast igen och det tar flera år innan man bygger upp den styrka som krävs för att sluta röka igen.

Nästan som att banta, man går ner i vikt så länge man följer ett program, när man nått målvikten avbryter man programmet och vips efter en kort tid är man tillbaka till föregående maxvikt plus något kilo, och så börjar man om igen.
 
Toppen