• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dropbox kraschar i iOS 12

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag uppdaterade min iPad till iOS 12 nu i helgen och nu går det inte öppna Dropbox. Har uppdaterat allla appar som går uppdatera men Dropbox funkar inte. Nån som har nån lösning?
 
4

4 JO

Guest
Funkar bra för mig efter uppdatering av iOS.
Ett stalltips är att avinstallera Dropbox och sedan installera det igen.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.597
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Funkar bra för mig efter uppdatering av iOS.
Ett stalltips är att avinstallera Dropbox och sedan installera det igen.

Börjar att kännas som det klassiska Windows-skämtet: "Hur vet man att en dator har, eller har haft Windows 95 installerat?"

(svar kommer så småningom, om inte någon annat vet det.)

Pålle
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.800
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag har iPad air 2 och dropbox fungerar utan problem med IOS 12. Vilken typ av iPad har du?
 
4

4 JO

Guest
Du kanske får göra som man fick göra med Windows 95 (fram till Windows Vista) och starta om enheten om den varit på i 47,5 dygn.
1. Avistallera Dropbox
2. Starta om
3. Installera Dropbox igen

Lite nördfakta.
Det blev aldrig klarlagt varför gränsen på 47,5 dygn fanns i operativsystemet.
 

MatsR

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
19101
Medlemskap
2024
Jag hittade detta på nätet. Problemet gäller en iPhone men det kanske är samma på din enhet. Du kan ju testa.
"Turn off your wifi and go into the app settings in Dropbox through your iPhone settings. The new iOS 12 update has turned off your mobile data, turn it back on and it’ll work."
 

Langerstorm

HBK Intresserad
Inlägg
89
Kommun
Göteborg
Om du använder iCloud och gör backup dit så är det enkelt att installera om ipaden och sen läsa tillbaka allt från molnet. Tar ca en timma. Det är förvisso och ett stalltips men kan avhjälpa en del kluriga problem.
 
Toppen