• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drifläge AES kyl

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Råkade ut för att styrenheten till min kyl havererade, det är en AES modell som alltså väljer energislag själv ,då jag alltid kört i automatik läge växlar den mellan gas/12V/230V.
Hur gör ni som har denna modell? man kanske skall köra på gas hela tiden,jag vet ju inte vad som orsakade problemt med styrkortet.
Dometic hade 2veckors kö för reparation, fick ringa runt till jag hittade reservdel och byta själv, trots visst motstånd då man hävdar att garantin inte gäller ,1år gammal.
 

janne godis

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
1316
Medlemskap
2025
Hej . Har problem med mitt AES skåp Jag har bara kört manuellt med gas men plötsligt så stoppar gaslågan, med röd blinkande markering samtidigt som den blå lampan lyser OK går att starta om efter en stund .
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Hej,har fått samma problem på min kyl som jag inte fått åtgärdat ,var sitter detta styrkort
ock var kan man köpa det, kostnad,
På baksidan av kylskåpet. Men kolla först att det verkligen är kortet det är fel på, ett nytt kostar 2000-4000 kr. Verkstäder som servar husvagnar/husbilar kan beställa hem, jag har inte kollat så mycket själv på Internet (skickas fel grej är det bättre att ha ett företag att klaga hos)..
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Styrkortet gick på garantin, kostar under 1000kr, är skåpet Dometic gå in på hemsidan och sök service, Elektrolux service i hade kort i lager för mitt skåp.
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Jag anmälde ett trasigt kylskåp med garant till Dometic servic i Malmö där allt skall anmälas den 10/7 och har inte än fått något svar eller rep ännu så husbilen för 1,8milj står i garaget och kan inte användas
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
röris, samma sak för mig,jag ringde runt till jag hittade reservdelen, åkte sedan till den lokala husbilsverkstan som fixade felet, Dometic tog kostnaden för reservdelen medan jag fick betala verkstan.
Vänta i 2 veckor på Dometictekniker ,nej Tack.
Mät om du har 12V fram till styrenheten, har du det och kylen är död är det med största sannolikhet styrenheten som skall bytas, ett jobb som tar 10min.
 
Toppen