• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ditec garantitvätt

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Nån som lämnat in sin ditecbehandlade husbil för en "garantitvätt" och vad är isf er erfarenhet av denna?

Ifjol så gjorde jag en ditec ceramic behandling, kollade nu med ditecfirman vad de skulle ha för en garantitvätt som de kallar det och vad det innebär. 3500:- skulle det kosta, grundlig tvätt, inspektion av lacken och att de sprayar på ett hydrofobiskt medel som de sen polerar bort lätt. Min första reaktion var att det var ett saftigt pris, men de ville ha husbilen en hel dag - så det kan ju vara värt det eventuellt.

Funderar om jag ska spara slantarna och istället använda det hydrofobiska schampot jag använder till bilen, som är bland det mest imponerande jag som bilvårdsnörd har testat. (Gyeon Q2M Bathe Plus +)
https://www.autodude.se/produkt/bilschampo_gyeon_q2m_bathe_plus/
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Det låter väldigt dyrt. Vi har gjort en Diamondbrite behandling och gör en årlig uppfräschning som kostar ca 1000kr.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Fick ett pris på 6-8000 för 18 månaders garantibehandling beroende på hur mycket jobb det är. Tror jag skippar det...
 
Toppen