• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpriset från Åfa

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
378
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2024
Har nyligen skaffat Såifakort och har en del frågor. Hur får man e-faktura för vår del som inte har företag?
Var kan man se hur och var man handlat? Typ hemsida som ex. kan se på banken vilka uttag och annat man gjort? Gäller priset på alla Preemstationer?
Bernt
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.164
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Vad jag vet kan man bara få faktura på papper. Någon hemsida för information om vilka tankningar man gjort etc verkar inte finnas. Det är först på fakturan man ser vilka inköp man gjort. När det gäller priset ska väl det gälla på alla Preemstationer numera och inte bara de som är märkta SÅIFA. Själv brukar jag dock tanka på SÅIFA-stationerna. I övrigt tycker jag att det är svårt att hitta information om SÅIFA/Preem på nätet. Förra året läste jag i en broschyr från SÅIFA om att de håller på att utveckla ett samarbete med en kedja i Norge, men lyckades inte hitta något om detta på nätet.
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Hej, Ni kan ring@ eller mail@ såif@ ang efaktura. Det har inte gått tidigare. Som privatperson fungerar det bra. Beställ ett allkort så har ni dessutom 50 öre på priset på pumpen dvs preem. Tanka diesel även på såifas stationer med kod. Ni får räkning på lådan varje månad. Kortet gäller på alla preem stationer
Roffe
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.336
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Tyvärr kan du missa lägsta pris vid tankning. Tankade på Preem Färgestaden i början av maj där priset på kvittot är lägre än gällande Såifa pris på fakturan, vilket då inte gällde enl svaret från ÅFA Ab/Såifa, inga stora pengar men??
Fanns inga skyltar med lockpris alltså inget lokalt priskrig
 
Toppen