• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel eller inte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Mycket bra länk. Det bevisar ju att Sverige verkligen ligger i framkant i miljöfrågan & det med råge. Likt förb...at fortsätter man pina befolkningen mej miljöavgifter & diverse pålagor. Vore det inte bättre att miljönissarna inriktar sin energi på att påverka de länder ( i alla fall i vår närhet) som har mycket större utsläpp. Att Sverige skall frälsa världen själv har jag svårt att förstå. Att jag tycker så förstår man om man tittar på kartan i länken (inlägg 220), merparten som sitter med på alla miljökonferenser kanske skulle börja kolla in sin egen bakgård & börja jobba aktivt där. Att vi i Sverige skall pinas för att tvinga fram ett fossilfritt samhälle är ofattbart med tanke på att vi köper in el som är producerat med detta. Om ex.vis Tyskland producerar el genom att förbränna brunkol & Sverige köper denna är väl inte ett dugg bättre.
 
F

F.d. 52548

Guest
Den sanna miljöpolitiken består inte av pengar.
Den är bara en del av systemet. Om vi alla i landet ställde våra bilar en vecka? Då kan man prata miljö
Men också arbetslöshet.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Den sanna miljöpolitiken består inte av pengar.
Den är bara en del av systemet. Om vi alla i landet ställde våra bilar en vecka? Då kan man prata miljö
Men också arbetslöshet.
Jag har räknat lite på detta med bilarna och dess utsläpp.
Sveriges totala utsläpp är ca 1 promille av hela världens och transportsektorn ca 30 % av detta.
Det betyder att Sveriges transporter står för ca 0,3 promille.
Ta en tumstock på 1 meter och fila bort 0,3 mm. Där ligger det.....

Kika på denna länk: (Scrolla ner en bra bit så hittar ni Sverige i stapeldiagrammet. Intressant jämförelse med Kina, USA m.fl)

CO2-utsläpp
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej!
Nu tänker jag avsluta mitt engagemang i den här tråden. Jag hoppas att något av det jag skrivit har varit till nytta.Jag vill också passa på att önska er alla en underbar kommande husbils säsong meningsfränder eller ej.
Ha det gött! ( jag kommer ursprungligen från västkusten Partille)
BBa
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52548

Guest
Jag slutar också med detta.
För inte så länge sedan gjordes en flygning med stort passagerarplan. På alger. Det gick jättebra.
Men nu är algerna slut.
Godkväll till er alla.
 
E

Ericsson c52

Guest
Visa bilaga 162660 Självklart skall vi realister fortsätta köra våra husbilar som Lennart skriver utan att våndas.
Att man som vissa här kan vara klimatfundamentalister och samtidigt både åka husbil och flyga på solresor är obegripligt. Spyr dom i handfatet varje morgon när de rakar sig och ser vad de ju tycker är ett miljösvin. De borde ställa sina bilar genast och kanske omvandla dem till hönshus så att de då kan låta de medtroende komma på cykelburna besök. Tycker annars att de är falska profeter och månglare som kanske borde slängas ut ur sitt klimattempel. Det finns ju en ny Jesus som kan rensa upp i te
Visa bilaga 162660 Självklart skall vi realister fortsätta köra våra husbilar som Lennart skriver utan att våndas.
Att man som vissa här kan vara klimatfundamentalister och samtidigt både åka husbil och flyga på solresor är obegripligt. Spyr dom i handfatet varje morgon när de rakar sig och ser vad de ju tycker är ett miljösvin. De borde ställa sina bilar genast och kanske omvandla dem till hönshus så att de då kan låta de medtroende komma på cykelburna besök. Tycker annars att de är falska profeter och månglare som kanske borde slängas ut ur sitt klimattempel. Det finns ju en ny Jesus som kan rensa upp i templet har jag läst någonstans:twitcy::);):spinny:
Sänder också en bild på dagens men också framtidens energi tagen från ställplatsen i Bua. Där kan vi snack om elverk till husb

Ha ha detta var det bästa på länge .O.B.S ett nytt talibanparti är på väg att billdas.
ha det gött alla tog mig en tur i diesellurken i dag
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Hav förtröstan Lubbis!
Skall man tro kvällspressen kommer elpriserna att raka i höjden de kommande åren.
Mycket på grund av lite vatten i våra vattenmagasin som följd av torkan.
Möjligen kan detta få utbyggnaden av solenergi att snabbas upp?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
När önsketänkande besegrar fakta.
Och fakta skulle vara att man måste bygga ut kärnkraften, eller? Jadu, inte hört nåt om Tjernobyl etc. antar jag. Det är klart då är de väl bara och köra. Tur att det finns dom med kunskap. Förresten lär det vara helt ok att bygga nya kärnkraftverk i Sverige, verkar som det finns ett mycket begränsat antal investerare som tror på din idé.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Man får tolka texten som man vill, men jag har inte nämnt kärnkraft.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Man får tolka texten som man vill. Bara se till vad som skrivs här och på andra ställen, många har önsketänkande och vill inte ta till sig fakta. Tur jag inte pratar får då hade ingen förstått, skånskan kan vara svår :):);)
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Man får tolka texten som man vill. Bara se till vad som skrivs här och på andra ställen, många har önsketänkande och vill inte ta till sig fakta. Tur jag inte pratar får då hade ingen förstått, skånskan kan vara svår :):);)
Tja det klart bryr man sig inte om ifall man blir förstådd eller inte så....
 
E

Ericsson c52

Guest
kan det va dieseldrivet kärnkraftverk eller kärnkraft drivet dieselverk skit samma tar man bort båda stannar alt så tiden får utvisa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen