• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diabilder, något värde ?

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jag hade tur och hittade en Canon CanoScan 8800F på Blocket för 200 kr för några veckor sedan. Skannern fanns i Bromma och eftersom jag skulle vara i Stockholm den kommande helgen var det bara att lösa en T-banebiljett á 30 kr.
Inga problem alls att installera drivrutinerna för 8.1 på Windows 10. Jag körde dem som administratör och då fick jag inga klagomål eller felmeddelanden.
Totalkostnad 230 kr - ett riktigt superklipp.
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Hei! Det finnes et fantastisk bra scannerprogram som heter "Vuescan". Koster endel, men kan lastes gratis ned for test. Måtte kjøpe det for å kunne digitalisere mine dias med en litt gammel Nikon scanner. Fungerer på et utall scannere. Har sett at det også fungerer på min Canon 8800, men ikke testet inngående.
Mvh Kangas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om driver er installert klarer de fleste program nesten alle scanner - driveren håndterer spesialiteten I hver scanner. For CanoScan familien er styringen av lyset I lokket en av sakene som kan lage strul for enkelte programmer som forsøker å overstyre driverens innstillinger.
 
Toppen