• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta kan hända alla och plats eller land spelar ingen roll....

D

Deleted member 11118

Guest
Påhopp kommer lite då och då, av någon anledning tål vissa människor inte var andra av olika anledningar. I detta fallet lämnar många råd till Peter, sen är han så vuxen och intelligent att han själv får bestämma hur han skall göra. Vi på andra sidan i trygg förvaring bakom våra datorer kan bra ge goda råd.

Att sluta skriva är att ge de som hoppar på folk legitimitet, det är trevligt att läsa intressanta saker om olika ämne från alla. Men att som små barn sluta skriva för man inte gillar vissa saker, då blir någon/några glada men alla vi andra c:a 13.000 skall vi också straffas för vi är snälla.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag tycker det är skamligt att en del medlemmar i forumet tycker sig vara förmer än andra och ska visa sig på styva linan och racka ner på det fåtal som skriver både läsvärda och underhållande berättelser.

Om man tycker något inte stämmer med sin livssyn eller uppfattning så kan man ju bara ignorera detta i stället för att hoppa på personen i fråga med härskarteknik.

Peter och Jojje och säkert någon mer jag missat har Min uppriktiga ursäkt för hur en del av detta forums medlammar har agerat i denna och andra trådar.

Jag startade detta forum för mer än 10 år sedan och trots att jag sedan ett par år har pensionerat mig från skötseln av forumet så känner jag fortfarande ett stort ansvar när forumet används för kränkande behandling av de som är nerven och själen i forumet.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Herregud, mycket skall man läsa........

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Peter
För vad du gör, sluta inte skriva & framför allt inte om dina fiskarfängen. Jag fiskar mycket själv & är väldigt intresserad av dina äventyr & fångster. Förresten, mår du fortfarande fysiskt bra? Att det du upplevt sätter sina spår har jag full förståelse för & hoppas innerligt att slippa liknande.
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Muskatten, får Du inte den hjälpen ( stöttning ) Du behöver av Svenska Ambassaden
Så skriv det till oss som önskar följa Dig. Vi kan Mailbomba utrikesdepartementet i Ditt ärende.
BB
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Litet oroande tyst. Det är nu över två dygn sedan vi hörde av den gode Muskatten. Hoppas inget har hänt men han kanske är och fiskar får vi hoppas.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Trist om han slutar skriva här liksom gittan o jojje. Vi har redan tappat jappe och att både tappa muskatten och Zoegakaffets underbara färder är en förlust. För muskatten finns tyvärr fog för oro precis som Julian så väl beskrev. Det är ingen rättstat vi här läser om
 
F

F.d. 55374

Guest
Slutar dom att skriva bara för det som har hänt i den här tråden? måste vara något annat.

Tommy R
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Trist om han slutar skriva här liksom gittan o jojje. Vi har redan tappat jappe och att både tappa muskatten och Zoegakaffets underbara färder är en förlust. För muskatten finns tyvärr fog för oro precis som Julian så väl beskrev. Det är ingen rättstat vi här läser om

Angående Jappe så avled han och av den anledningen slutade han skriva. Varför dom andra inte skriver här får dom svara på själva.
 
F

F.d. 15918

Guest
Jag kan ju personligen tycka att det är aningen överilat att sluta skriva bara för att någon skriver att dom en avvikande åsikt, eller ifrågasätter vad trådskaparen skriver. Såklart att det kan kännas som ett personligt påhopp, men så är det numera tyvärr på dom flesta sociala nätverk (det är lätt att skriva något istället för att säga det direkt personligen). Jag tycker att det får man faktiskt tåla, känns lite offerkofta över det hela.
//Nisse
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag kan i viss mån hålla med dej men i detta fallet handlar det om en väldigt traumatisk upplevelse & i mitt tycke av en helt annan kaliber än ett påhopp. Efter att ha upplevt ett överfall som detta så är man nog lite känslig & behöver verkligen andras råd & empati. Hur man sedan upplever andras kommentarer är ju högst individuellt & detta får man acceptera
 
F

F.d. 55374

Guest
En liten undran när det gäller Gittan o Jojje har dom blivit påhoppad i deras tråd ? har själv inte läst några
Spanien trådar på flera år. Skulle själv lagt ner för länge sedan, har blivit påhoppad o hånad från flera håll.
Hoppas att Gittan o Jojje fortsätter o skriva här.
Tommy R
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Trist om Gittan o Jojje lagt av, och kanske nu även "Muskatten.." flera har väl som jag själv stor behållning av deras reseberättelser och fått tips och uppmuntran till fortsatta "Vinterresor".. Avslöjande att man med god aptit kastar sig över ev. felformuleringar eller annat, hur mår man då själv? Ett sätt är att utgå från att man skriver till sig själv och sen tänka efter om man skulle bli glad eller besviken.
Bo Mårtensson
Libom
Malmö
 

Batstepappan

HBK Medlem
Inlägg
151
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20295
Medlemskap
2024
Hur funkar ”knappen” ”personer jag ignorerar”?
Kan det vara ett alternativ för tex. Muskaten att använda så att vissa inlägg inte behöver bli lästa.
Skulle ju kanske kunna vara ett alternativ för oss som uppskattar mångas berättelser här på sidan.
 
Toppen